سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه مسئولان فدراسیون پیگیر وضعیت بازیکنان دورگه هستند، گفت: البته بودن یا نبودن این دسته بازیکنان نمی‎تواند دلیلی برای موفقیت یا ناکامی باشد.

شاهین طبع: موفقیت و نتیجه‌گیری ما در گروی حضور بازیکنان دورگه نیست

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مهران شاهین‌طبع با یادآوری اینکه حضور تیم ملی بسکتبال در پنجره پنجم و ششم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در جریان مسابقات لیگ برتر انجام می‌شود، گفت: برای حضور در هر یک از این پنجره‌ها، ۸-۷ روز پیش از آغاز دیدارها لیگ تعطیل می شود تا اردوی آماده‌سازی را برای ملی‌پوشان آغاز کنیم. با توجه به پیگیری مسابقات باشگاهی، فکر می‌کنم همین مدت زمان برای شرکت در مسابقات و انجام دیدارها کافی باشد. 

وی با بیان اینکه چهار هفته بعد از آغاز لیگ برتر، مسابقات تعطیل می شود تا تیم ملی مهیای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی شود، ادامه داد: در این مرحله از رقابت ها باید مقابل استرالیا، برگزارکننده دیدار رفت باشیم و دیدار برگشت مقابل فیلیپین را هم در مانیل برگزار کنیم؛ هر دو دیدار به لحاظ نتیجه گیری اهمیت زیادی برای ما دارند ضمن اینکه با توجه به سطح بسکتبال در استرالیا و فیلیپین، دیدارهای راحتی هم نخواهند بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه وضعیت بازیکنان در جریان چهار هفته ابتدایی لیگ برتر ارزیابی می‌شود و بر اساس نتایج آن، اردونشینان تیم ملی مشخص خواهند شد، تصریح کرد: ۲۴ ساعت پیش از آغاز اردو، اردونشینان مشخص و معرفی خواهند شد.

شاهین‌طبع در مورد وضعیت بازیکنانی همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی و اینکه برای این پنجره از رقابت‌ها، به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد یا خیر؟ گفت: بیشتر از یک ماه به آغاز تمریناتمان برای پنجره پنجم باقی مانده است. فکر می‌کنم اینکه از حالا بخواهیم در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنیم، منطقی نباشد. به هر حال حامد حدادی به دلیل آسیب‌دیدگی‌ای که داشت، چند هفته در حال درمان بود و اخیراً تمریناتش را آغاز کرده است. پیگیر وضعیت حامد هستم اما باید روند بهبودی وی و تمریناتش را ببینم تا بتوانم در مورد وضعیت او تصمیم بگیرم.

وی ادامه داد: در مورد صمد نیکخواه بهرامی هم قضیه به همین شکل است. او درگیر مسائل باشگاهی برای شرکت در لیگ دوم NBA است. با صمد هم مدام در ارتباط هستم اما از حالا نمی‌توانم در مورد دعوت از وی و حضورش در جمع ملی‌پوشان تصمیم‌گیری کنم. همه تصمیم گیری ها در زمانی نزدیک به آغاز اردو انجام می شود. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد بازیکنان دو رگه و اینکه برای پنجره پنجم و ششم انتخابی جام‌جهانی، از آنها دعوت خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد و گفت: این یک طرحی بود که به فدراسیون ارائه شد تا بررسی شود؛ نه اینکه لزوماً نیازی به این بازیکنان داشته باشیم. درواقع این‌طور فکر نمی‌کنیم که موفقیت و نتیجه‌گیری ما در گروی حضور این دسته بازیکنان باشد.

شاهین‌طبع با بیان اینکه این‌طور فکر نمی‌کنیم که بازیکنان دو رگه فراتر از بازیکنان فعلی‌مان هستند، افزود: هدف ما این بود که از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت ترکیب تیم ملی استفاده کنیم که یکی از آنها، همین بازیکنان دو رگه هستند اما قطعاً، بودن یا نبودن آنها نمی‌تواند دلیلی برای موفقیت یا ناکامی باشد. این‌طور نیست که فکر کنیم سطح این دسته بازیکنان بالاتر است.

وی تأکید کرد: برای چهار مرحله ابتدایی انتخابی جام‌جهانی در مورد جذب بازیکنان دو رگه به نتیجه نرسیدیم اما قطعاً همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت فراهم بودن شرایط، بتوانیم در رویدادهای آتی از آنها استفاده کنیم. رئیس فدراسیون با تشکیل تیم ویژه، پیگیر این موضوع است اما موانع مهمی بر سر راه وجود دارد که یکی از آنها، مسئله سربازی است؛ این موضوع باید از طریق نهادهای دولتی حل شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد آنالیز تیم هایی همچون استرالیا و فیلیپین که باید در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی با آنها روبرو شد، گفت: رقابت انتخابی جام جهانی در پنجره پنجم و ششم در جریان مسابقات باشگاهی برگزار می شود و قاعدتا ترکیب تیم ها برای این دو پنجره به خاطر مسائلی مانند مصدومیت یا شاغل بودن بازیکنان، دستخوش تغییراتی خواهد شد. بر همین اساس آنالیزهای لازم را در مورد حریفان  مان خواهیم داشت تا بتوانیم با برنامه مقابل آنها به میدان برویم. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.