یزد- محمدرضا تابش بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس در سال گذشته را گامی رو به جلو در راستای تحقق اهداف متعالی این قانون ارزیابی کرد و بر عزم دولت و مجلس در اجرایی شدن این قانون خبر داد.

عزم دولت و مجلس در اجرایی‌شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، نماینده مردم اردکان در مجلس شامگاه جمعه در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سپید در اردکان با گرامیداشت این روز اظهار داشت : همچنانکه از شعار این روز « رفع تبعیض راهم را روشن می سازد » پیداست جامعه نابینایان و کم بینایان ، چیز زیادی نمی خواهند و تنها و تنها اگر تبعیض های موجود در برخورد با این قشر از میان برداشته شود ، آنان قادر خواهند بود که به عنوان عضوی از جامعه ، در روند رشد و توسعه جامعه نقش آفرینی کنند.

محمدرضا تابش بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس در سال گذشته را گامی رو به جلو در راستای تحقق اهداف متعالی این قانون ارزیابی کرد و بر عزم دولت و مجلس در اجرایی شدن این قانون خبر داد و بر آمادگی خود به عنوان نماینده مردم و همه ادارات شهرستان در جهت عمل به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و خدمت رسانی به آحاد معلولان و به ویژه نابینایان و کم بینایان تاکید کرد.

معلولان حرفهای زیادی برای گفتن دارند

رئیس اداره بهزیستی اردکان  نیز ضمن گرامیداشت پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﺼﺎی سپید با اشاره به زیر پوشش داشتن  تعداد ۲۲۴ توانخواه کم بینا و نابینا توسط اداره‌ بهزیستی شهرستان اردکان اظهار داشت : درسال گذشته تعداد  ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک  به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی برای اقدامات تشخیصی تخصصی و درمان به متخصصان ارجاع شدند.

امیرولی عضدزاده افزود: این مناسبت ها بهانه ای است که به مسوولان و مردم گوشزد کنیم که معلولان قشر بزرگی از جامعه اند .

 وی تصریح کرد: معلولان حرفهای زیادی برای گفتن دارند ، واقعا معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می توان با فعالیت های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه نابینایان در جامعه دارند اثبات کرد.

وی با بیان اینکه نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان بخشی ازشهروندان جامعه دارای نیازها و مطالباتی هستند گفت: رسیدگی به نیازهای این قشرجامعه ازجمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امورات رفاهی و معیشتی از وظایف مسلم دستگاه‌ها است.

 این مسئول خاطرنشان ساخت: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ  آﻧﺎن بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده از  ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎنها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

وی در پایان یادآور شد : خواهش من از مسئولان شهرستان این است با توجه به اینکه شهرستان اردکان به عنوان شهر بدون مانع معرفی شده به مسئله مناسب سازی محیط شهری و اشتغال معلولان اهمیت بیشتری داده شده و این امر چون گذشته و بیش از پیش به مرحله اجرا در آید.

مردم و مسئولان نقش موثری در رفع موانع نابینایان  دارند

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن نابینایان استان یزد، نیز هدف از برگزاری این جشن را آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با توانمندی ها همچنین مسائل و مشکلات جامعه نابینایان و کم بینایان عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان می توانند نقش موثری در رفع موانع و تنگناهای پیش روی این قشر داشته باشند و با توجه بیشتر و درک شرایط ویژه آنان به رشد و بالندگی نابینایان در جامعه کمک کنند.

محمد حسن پارساییان  مناسب سازی اماکن شهری برای رفت و آمد نابینایان و فراهم شدن زمینه استفاده آنان از تجهیزات مدرن و تکنولوژیک را از مهمترین خواسته های جامعه نابینایان از مسئولان و مردم دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.