صادرات آلمان به ایران در هشت ماه اول سال جاری میلادی با افت ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱.۸ میلیارد یورو رسید.

صادرات "آلمان" به "ایران" در ۸ ماهه ۲۰۱۸ چهار درصد افت کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علیرغم تلاش های برلین برای حفاظت از شرکت‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادرات آلمان به ایران از زمان بیرون رفتن ترامپ از معاهده اتمی ۲۰۱۵ کاهش یافته است .

اطلاعات انجمن بانک های آلمان نشان داد که صادرات این کشور به ایران ۴ درصد کاهش داشته و به ۱.۸ میلیارد یورو در هشت ماه اول سال جاری میلادی رسیده است. این در حالیست که تهدید تحریم های آمریکا تا حد زیادی فعالیت‌های مالی صادراتی بانک ها را متوقف کرده است .

دولت ترامپ با عقب نشینی از معاهده چند جانبه ۲۰۱۵ درباره برنامه هسته ای ایران در ماه مه و وضع دوباره تحریم ها در ماه اوت، در سراسر اروپا دلهره و نگرانی به وجود آورده است .

ترامپ گفت این معاهده ایراداتی دارد و به نفع ایران است. سایر امضاکنندگان معاهده اتمی ایران مثل آلمان ، فرانسه و انگلیس اعلام کردند این بهترین راه برای اطمینان از عدم دسترسی ایران به بمب اتمی است. ایران هشدار داده اگر منافع اقتصادی اش تأمین نشود، از قرارداد کناره‌گیری می‌کند .

صادرکنندگان بزرگ تولیدی اروپا که علاقه داشتند معاملات خود را با بازار بزرگ و در حال رشد ایران توسعه دهند، با این تصمیم ضربه بزرگی خوردند. آلمان بزرگترین صادر کننده به ایران است .
ولی علیرغم تلاش‌های دولت های اروپایی برای کمک به ادامه داد و ستد شرکت هایشان با ایران، بانکها و صادرکنندگان مجبور به عقب‌نشینی شدند .این هفته هاجر بینگمن، رئیس اتحادیه صادرکنندگان آلمان گفت کاهش مقدار صادرات ایران «تنها آغاز یک شتاب رو به پایین است» .

اتحادیه اروپا قصد دارد مکانیزمی جدید برای تجارت با ایران بسازد و به اروپا کمک کند دور از دسترسی برون مرزی قانون آمریکا قرار گیرد .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.