گیلان- قربانعلی محمدپور گفت: اکوتوریسم بستر خوبی برای رونق اقتصاد مردم محلی و حفظ محیط زیست فراهم می‌آورد.

"اکوتوریسم" بستری مناسب برای رونق اقتصاد مردم محلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست گیلان در بازدید از روندساخت محوطه پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ در رودبار با بیان اینکه از مجموع ۴ اثر طبیعی ملی ثبت شده در استان گیلان، سه مورد آن در شهرستان رودبار واقع شده است، تاکید کرد: معضلات و مشکلات مربوط به محوطه باغ اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ مشخص شود تا تمهیدات لازم در برطرف ساختن آن اندیشیده شود.

وی در ادامه از دو درخواست طرح گردشگری و بومگردی در بخش خورگام به‌صورت میدانی نیز بازدید کرد و افزود: اکوتوریسم یکی از راههای نوین در صنعت گردشگری است که بستر خوبی برای رونق اقتصاد مردم محلی و حفظ محیط زیست فراهم می‌آورد.

محمدپور ادامه داد: تمام تلاش خود را در راستای حمایت از طرحهای اشتغالزای پایدار و همسو با محیط زیست بکار خواهیم بست.

وی در ادامه در نشستی که با ریاست دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان رودبار داشت، از ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار به سبب همراهی و همکاری خوب دستگاه قضای شهرستان رودبار تقدیر و تشکر کرد.

محمدپور تصریح کرد: با همکاری و صلاحدید دستگاه قضا می‌توان از ظرفیت زندانیان واجد شرایط در جهت تنویر افکار عمومی در راستای محیط زیست استفاده کرد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود، در برگزاری مراسمات مختلف زیست محیطی از قبیل پاک‌سازی های نمادین زباله و ... از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.