مالباختگان سکه ثامن برای مطالبه تسریع در رسیدگی به این پرونده، مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران(مرکز) تجمع کردند.

تجمع مالباختگان "سکه ثامن" مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران+تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مالباختگان سکه ثامن با فراخوان قبلی برای مطالبه تسریع در رسیدگی به این پرونده مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران(مرکز) تجمع کردند.

متهم پرونده سکه ثامن که از کشور گریخته بود ۱۴ مهرماه پس از اقدامات پلیسی در فرودگاه دستگیر شد.

این متهم که به گفته دادستان تهران در برخی از استان‌ها نیز پرونده داشته و قبل از تشکیل پرونده فرار کرده بود؛ البته بخشی از اموال وی توقیف شده بود.

بازداشت متهم به نقل از پلیس بین الملل

سردار کاظم مجتبایی جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا در تاریخ ۱۴ مهر ماه در تشریح خبر بازداشت متهم اظهار داشت: با تلاش گسترده پلیس و همکاری دستگاه قضا، متهم متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن که قریب به ۲۰ روز از کشور متواری شده بود، شناسایی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی افزود: نامبرده در سال ۹۵، مجوزهای لازم را برای تشکیل و فعالیت شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن  از سازمان های مربوطه دریافت کرده بود، ولی متأسفانه در مسیر انجام فعالیت دچار انحراف می شود.

 این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته نیروهای پلیس  به ویژه با حمایت و پشتیبانی خوب پلیس فتا در حوزه سایبری و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت و با محوریت پلیس بین الملل ناجا، محل اختفای وی در خارج از کشور شناسایی و نامبرده دستگیر و با تشریفات و مناسبات  قانونی به کشور بازگردانده شد.

بازداشت همسر متهم در تبریز

اما در تاریخ ۱۵ مهر بود که علیار راستگو فرماندار تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص موضوع بازداشت همسر ف-ز مدیرعامل سکه ثامن در تبریز، اظهار داشت: این موضوع صحت داشته و این فرد توسط نیروی انتظامی در فرودگاه تبریز بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده است.

متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت با کلاهبرداری میلیاردی از کشور متواری شده بود.

بازداشت ۲ نفر و ۱۳۰۰ شاکی

در تاریخ ۲۲ مهر ماه بود که محسنی اژه‌ای در مورد پرونده سکه ثامن گفت: ۲ نفر بازداشت هستند، اینکه می‌گویند افراد زیادی برای شکایت به دادسرا آمده‌اند نه این‌گونه نیست. تعداد محدودی شکایت کرده‌اند.

وی افزود: در حال شناسایی اموال این فرد هستیم. مهم این است که از حقوق مردم دفاع کنیم. اگر مباشرت، معاونت یا مشارکت فردی هم ثابت شود، تعقیب می‌شوند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ۱۳۰۰ نفر در پرونده سکه ثامن شکایت کرده‌اند.

متهم سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور بیش از یک سال پیش کارش را آغاز کرد و سال ۹۷ به تهران آمد.

این فرد بعد از خریداری دو باب مغازه در تهران به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت ۳۰ هزار نفر از طریق اینترنت با وی همکاری کرده و ماهانه سود می‌گرفتند.

این فرد نیز بعد از کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) از کشور خارج شد و با تلاش نیروی انتظامی به کشور بازگردانده شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.