البرز- الناز دارابیان مدال آور البرزی بازی های پاراآسیایی جاکارتا با ابراز خرسندی از رکوردشکنی در اولین تجربه بین المللی خود گفت: دیر به ورزش آمده ام و قصد خداحافظی هم ندارم.

دیر به ورزش آمده‌ام و قصد خداحافظی ندارم/ رکوردشکنی در اولین تجربه بین‌المللی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، الناز دارابیان ورزشکار معلول البرزی که حدود ۳ سال از فعالیت حرفه ای خود را در رشته پرتاب دیسک پشت سر می گذارد در ۳۵ سالگی برای نخستین بار به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اعزام شد تا هم مدال طلا را کسب کند و هم رکورد پرتاب دیسک را از ورزشکار بحرینی بگیرد و آن را به نام پرافتخار ایران ثبت کند.

دارابیان این روزها سرحال تر از همیشه ورزش را مهم ترین فاکتور در آرامش زندگی خود می داند و معتقد است که معلولیت به هیچ عنوان نمی تواند باعث محدودیت شود.

گفتگویی با دارنده مدال طلای رقابت های پارا آسیایی جاکارتا انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

در ۳۲ سالگی با پرتاب دیسک آشنا شدم

قهرمان البرزی رقابت های پارا آسیایی جاکارتا با بیان این که در ۳۲ سالگی با دوومیدانی آشنا شدم گفت: باتوجه به این که از بدو تولد دچار معلولیت جسمی حرکتی هستم و همیشه جای خالی ورزش را در زندگی احساس کرده بودم اما تا ۳۲ سالگی به این باور نرسیده بودم که با معلولیت هم می توان ورزش کرد تا این که با پرتاب دیسک و خانم دکتر شیعه(مربی تیم ملی پرتاب دیسک) آشنا شدم.

دارابیان آشنایی با شیعه را نقطه عطف زندگی خود دانست و گفت: خانم شیعه را به جرأت می توان بزرگترین مربی پرتاب دیسک معلولین دانست و استان البرز باید به داشتن چنین مربی به خود افتخار کند.

وی تصریح کرد: با کمک خانم شیعه به این باور رسیدم که من هم می توانم باتوجه به داشتن معلولیت کارهای بزرگی انجام داده و برای کشور افتخار آفرینی کنم.

دارنده رکورد آسیا در رشته پرتاب دیسک به اهداف آینده حرفه ای خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ورزش معلولین بحث محدودیت سنی مطرح نیست و کسب مدال طلا و رکورد شکنی در مسابقات پاراآسیایی این انگیزه را به من داد تا علیرغم دشواری های موجود اما با قدرت ادامه دهم و با اعتماد به نفس بالا به کسب مدال های جهانی فکر کنم.

البرز استانی محدود برای معلولین

دارابیان با انتقاد از عملکرد سیستم مدیریت شهری استان در خصوص معلولین گفت: شاید بتوان البرز را یکی از معدود استان های کشور دانست که در آن موضوع حمایت از معلولین برای مسئولین به هیچ عنوان مطرح نیست.

وی ادامه داد: معلولین باتوجه به شرایطی که دارند باید در سطح استان مورد توجه مسئولین قرار گیرند اما به واقع چنین چیزی وجود ندارد و ورزشکاران معلول البرزی تنها به پشتوانه عشق و علاقه خود است که به فعالیت حرفه ای ادامه می دهند چرا که حتی در رفت و آمد با مشکلات فراوانی مواجه هستیم و ناچار به پرداخت هزینه از حساب شخصی خود هستیم.

دارنده مدال طلای رقابت های پارا آسیایی جاکارتا ضمن تقدیر از هیئت جانبازان و معلولین استان البرز گفت: این هیئت با وجود این چندین رشته ورزشی را تحت پوشش خود داشته و حتی از نبود یک سالن اختصاصی برای معلولین رنج می برد اما همواره دغدغه معلولین را دارد و تلاش های بی وقفه اعضای این هیئت گواه بر این موضوع است.

دارابیان تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد درخشش تمامی نمایندگان اعزامی استان البرز در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا بودیم اما باید پذیرفت که تمامی این ورزشکاران تنها با لطف خدا و تلاش های مکرر خود بود که به این عناوین دست پیدا کردند.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر برخی امکانات سخت افزاری وجود داشته باشد در آینده شاهد درخشش بیشتری از سوی ورزشکاران معلول استان خواهیم بود از همین رو از مسئولین مربوطه تقاضا دارم نگاهی ویژه و ملی به معلولین داشته باشند چرا که آنان همواره در بین المللی باعث افتخار کشور واهتزاز پرچم ایران هستند.

قهرمان البرزی رقابت های پارا آسیایی جاکارتا ضمن قدردانی از خانواده خود گفت: اگر حمایت های خانواده ام نبود شاید اکنون در این جایگاه نبودم و صمیمانه از زحمات آن ها قدردانی می کنم.

دارابیان در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک به تلاش خود ادامه می دهم تا رکورد های جهانی را نیز به نام ایران ثبت کنم اما باید پذیرفت که ما نیز دغدغه هایی داریم که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.