جواد شاد گفت: براساس قانون، سازمان حج وزیارت و دفاتر زیارتی دارای مجوز آن هم ازطریق سامانه سماح مراجع رسمی صدور ویزای اربعین هستند.

دفاتر زیارتی مجوزدار و سامانه سماح؛ مراجع رسمی صدور ویزای اربعین

جواد شاد رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: از مدتی قبل به وسیله رسانه‌های جمعی به شهروندان اعلام شده که ازطریق سامانه سماح و یا دفاتر زیارتی نسبت به اخذ ویزای خود به مقصد عتبات عالیات اقدام کنند، اما مطابق معمول عده‌ای با ترفندهای مختلف و به بهانه‌هایی چون ویزای فوری با اخذ مبلغ بیشتری از شهروندان مرتکب تخلفاتی می‌شوند.

وی اظهارداشت: بر همین اساس از هفته گذشته ارائه خدمت به این قبیل افراد یا شرکت‌های واسطه متوقف شده و عده‌ای از متقاضیان با مشکل مواجه شده‌اند در حالی که اگر از طرق قانونی درخواست خود را پیگیری می‌کردند با هزینه کمتری ویزای خود را دریافت می‌کردند.

لازم به ذکر است که تاکنون گزارش‌های متعددی از تخلفات شرکت‌های خدمات جهانگردی یا سیاحتی و زیارتی در روزنامه قدس منتشر شده که برای تعداد زیادی از شهروندان مشکلات فراوانی ایجاد کرده‌اند و الزام سازمان متولی برای اقدام ازطریق مراجع رسمی صرفاً برای آرامش خاطر خود شهروندان است.

ثبت‌نام ۱۱۰ هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح

خبر دیگری حاکی است، مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی از استان تا کنون در سامانه سماح خبر داد.

مهدی فروزان در این باره گفت: این تعداد درقالب ۴۸ هزار و ۲۲۷ گروه و کاروان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی از این تعداد تاکنون برای ۷۵ هزار و ۲۹۲ نفر گذرنامه روادید صادر و تحویل شده است و تلاش می‌شود با هماهنگی با کنسولگری عراق در روند صدور روادید بقیه هم تسریع شود.

 مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: امسال با همه مسائل و مشکلات، آمار متقاضیان سفر اربعین حسینی رشد قابل ملاحظه‌ای دارد؛ چنانکه در سال گذشته درمجموع ۸۰ هزار نفر از استان در سامانه سماح ثبت نام کردند، اما امسال هم اکنون که هنوز ۱۰ روز تا اربعین حسینی مانده، این رقم از ۱۱۰ هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.