فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته افزایش ۴۰ درصدی تردد در مرز مهران را با خروج ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی(ع)شاهد بودیم.

افزایش ۴۰ درصدی میزان تردد زائران اربعین در ۲۴ ساعته گذشته/ پیش‌بینی گیت‌های مخصوص خواهران در مرزها

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی به عملکرد این نیرو برای خدمت به زائران اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: یگان‌های ویژه نیروی انتظامی برای کنترل مرزها در طرحی با نام پنج‌تن آل عبا از ابتدای ماه صفر تاکنون در مرزهای مهران،‌ چذابه و شلمچه مستقر شده‌اند. 

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی، تصریح کرد: امسال به لحاظ امنیتی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و چندین لایه امنیتی در مسیر تردد زائران لحاظ شده است.

وی گفت: نیروهای این یگان با گشت‌زنی و کنترل معابر،‌ امنیت زائران را تامین کرده و لایه‌های پیرامونی را نیز در دستور کار دارند و خوشبختانه باید گفت که مشکل خاصی وجود ندارد. 

این مقام ارشد نیروی انتظامی به خدمات‌دهی و کنترل مدارک زائران پرداخت و اعلام کرد: در گیت‌های از قبل پیش‌بینی شده مدارک زائران کنترل می‌شود تا خدای ناکرده زائری بدون مدرک وارد کشور عراق نشده و مشکلی برایش پیش نیاید.

سردار کرمی گفت: یگان ویژه ناجا برای توقف چند لحظه‌ای زائران در گیت‌های کنترل مدارک و جلوگیری از گرمازدگی آنها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است؛ سایبان‌هایی را بر روی گیت‌ها مستقر کرده و به واسطه توربین‌های خاصی نسبت به خنک کردن هوا اقدام می‌کند. 

این مقام ارشد نیروی انتظامی درخصوص گیت‌های خواهران، گفت: اواخر سال قبل تعدادی گیت مخصوص خواهران تعبیه کردیم اما امسال از ابتدا در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه گیت‌های مخصوص خواهران تدارک دیدیم تا کنترل‌ها جداگانه انجام شود و خواهران زائر در ارامش باشند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درخصوص میزان تردد از مرزها، اعلام کرد: بیشترین تردد از مرز مهران است؛ در ۲۴ ساعت گذشته تردد از مرز مهران ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشت و خروجی‌ زائران از این مرز در روز گذشته به ۶۰ هزار نفر رسید. 

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تردد زائران اربعین حسینی بدون هیچ توقفی در مرزهای سه‌گانه در حال انجام است چرا که مردم با آگاهی کامل نسبت به تهیه مدارک اقدام کرده و با گذرنامه و روادید در نقطه صفر مرزی حاضر شدند. 

وی افزود: البته یک تعداد افرادی نیز بودند که دارای ویزا و گذرنامه جعلی بودند که خود از آن اطلاع نداشتند. 

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی به آمادگی و استقرار کامل ماموران یگان‌های ویژه انتظامی در مرزهای سه گانه پرداخت و گفت: این نیرو با ۲۰ دستگاه خودروی صوت،‌ ۲۰ دستگاه خودروی نور و ۲۰ دستگاه مهپاش برای پاشیدن آب و جلوگیری از انتشار گرما و گردوخاک در نقاط مرزی مستقر است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.