با وجود اظهارات قبلی مدیران شهری مشهد مبنی بر عدم تمایل به تیمداری و ورود به ورزش قهرمانی ولی مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

خرید پدیده توسط شهرداری مشهد جدی شد/انجام مقدمات انتقال امتیاز

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدیاسر جواهری، همزمان با آغاز فصل جدید لیگ برترفوتبال مشکلات باشگاه پدیده نیز شروع شد و از همان روزهای آغازین بحث عدم حمایت های مالی شرکت پدیده  از تیمش در رسانه ها مطرح شد و پدیده در برزخ بلاتکلیفی فرو رفت تا جایی که مشکلات مالی آنقدر ادامه پیدا کرد تا اینکه بازیکنان این تیم سرانجام  اعتصاب خود را آغاز کردند.

این در حالی بود مدیرعامل مجموعه پدیده در برنامه ای تلویزیونی در خصوص تیمداری در لیگ برتر و حمایت از تیم پدیده مدعی شده بود که چرا فقط ما باید به تیم پدیده کمک کنیم؟ اگر تیمداری یک نیاز اجتماعی و زمینه ساز شور و نشاط در جامعه و شهر مشهد است، چرا بقیه نهادها نباید به تیم پدیده کمک کنند؟ و این صحبت ها در حالی مطرح می شد که عملا باشگاه پدیده متعلق به شرکت پدیده بوده و درخواست کمک از سایر نهادها اقدامی غیر منطقی به نظر می رسید.

این مشکلات با مطرح شدن طلب بازیکن خارجی فصول گذشته پدیده به اوج  خود رسید و در صورتی که این طلب پرداخت نمی شد باشگاه با کسر ۶ امتیاز رو به رو می شد و همه اینها در حالی بود که پدیده با ارائه بازیهای تماشاگر پسند صدر نشین لیگ برتر شده بود .

طی چند ماه گذشته موضوع انتقال پدیده به شهرداری مشهد به عنوان نهادی که خواهان خرید این تیم است بارها در رسانه ها مطرح و هربار نیز توسط مسئولان شهری و اعضای شورای شهر تکذیب شد. اما این مهم در شرایطی که تقی زاده خامسی شهردار بازنشسته مشهد روزهای آخر کاری خود را سپری می کند دوباره مطرح شده است.

موضوعی که این بار توسط مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی رسانه ای شد و فتاحی اعلام کرد شهرداری مشهد یکی از مهم ترین مشتریان پدیده است که مقدمات این اقدام نیز به انجام رسیده است.

توافق نهایی با شهرداری هفته جاری

در همین  رابطه فرزاد فتاحی درخصوص مشکلات باشگاه پدیده به خبرنگار مهر می گوید: باید به سمتی حرکت کنیم که باشگاه پدیده از وضعیت مالی خوب و پایداری برخوردار شود و در این مسیر با چالش هایی رو به رو بودیم بطوریکه تمرینات تیم هم در چند نوبت تعطیل شد در همین راستا جلساتی با هیئت فوتبال و هیئت مدیره پدیده برگزار کردیم.

وی افزود: همچنین با تلاشهای صورت گرفته استاندار محترم و جلساتی که با اعضای شورای شهر داشتیم به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی ادامه داد:در خصوص حل مشکلات باشگاه پدیده ۳ مسیر را پیگیری می کنیم به صورتی که هفته گذشته با مسئولان شهرداری جلساتی برگزار شد و به توافقات خوبی دست پیدا کردیم و در هفته جاری جلسات نهایی را برگزار کرده و اگر مسئولان شهرداری دغدغه و مشکلی برای واگذاری باشگاه پدیده به شهرداری نداشته باشند این کار انجام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص طلب بازیکن خارجی و کسر۶ امتیاز نیز استاندار با کمک یکی از صنایع این پول را آماده کرده و  امروز به حساب این بازیکن پرداخت تا خطر کسر امتیاز نیز به طور کامل برطرف شود.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین استاندار نامه ای را به یکی از بخش های خصوصی استان ارسال کرده اند تا کمک مالی مناسبی به پدیده انجام شود.

وی گفت: مسیر سومی را نیز پیگیری می کنیم که در این راستا با یک بخش خصوص از تهران مذاکرات مقدماتی انجام شده تا مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند که اگر این توافق نیز صورت پذیرد مشکلات باشگاه حل خواهد شد.

تمایلی به تیم داری نداریم

این اظهارات در صورتی مطرح شده است شهردار مشهد باید به دلیل قانون منبع بکارگیری بازنشستگان کمتر از یک ماه دیگر باید صندلی خود را به نفر بعدی بدهد چندی قبل در پیامی که به بهانه مشکلات مالی پدیده در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود اظهار کرده بود «در حد مقدورات خود برای برطرف شدن بخشی از مشکلات تیم پدیده کمک خواهند کرد و سهامدار اصلی تیم فوتبال پدیده باید فکری برای آینده این تیم داشته باشد»حال باید دید در صورت واگذاری باشگاه پدیده به شهرداری این میراثی که وی از خود با جا خواهد گذاشت مورد قبول شهردار بعدی خواهد بود یا خیر؟

همچنین رئیس شورای شهر مشهد نیز چندی قبل با اشاره به صحبت های مطرح شده در رسانه ها در خصوص واگذاری باشگاه پدیده به شهرداری مشهد اظهار کرد: مجموعه شهرداری هیچ تمایلی به تیم داری ندارد و ترجیح ما این است تیم‌داری نکنیم و لذا درحال بررسی هستیم و تا جایی که امکان داشته باشد سعی می‌کنیم به این سمت نرویم.

حال باید منتظر بود دید در هفته جاری چه اتفاقاتی در بحث واگذاری باشگاه پدیده خواهد افتاد و آیا تقی زاده خامسی، شهرداری مشهد را وارد عرصه پر هزینه ورزش قهرمانی خواهد کرد یا اینکه بخش خصوصی دیگری مدیریت باشگاه را بر عهده خواهد گرفت.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.