به دنبال تایید مرگ جمال خاشقچی از سوی مقامات سعودی، نخست وزیر هلند خواستار انجام تحقیقات بیشتر برای پاسخ به ابهامات شد.

نخست وزیر هلند: خاشقچی چگونه مرده است؟ چه کسی مسئول آن است؟

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «مارک روته» نخست‌وزیر هلند امروز شنبه، انجام تحقیقات بیشتر در زمینه مرگ «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را خواستار شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، روته در این مورد به خبرنگاران گفت که پس از اینکه سعودی‌ها به قتل خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول اذعان کرده‌اند، تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

وی افزود: «مسایل زیادی همچنان نامعلوم مانده‌اند. چه شده است؟ او چطور مرده است؟ چه کسی مسئول است؟ من انتظار دارم و امیدوارم که همه مسایل مربوط به زودی روشن شوند. به همین منظور تحقیقات ضروری است.»

خاشقچی، قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود. وی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی منتشر کرد. خاشقچی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود. وی چندی پیش وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد و از آن پس مفقود شد.

ریاض بامداد امروز شنبه (بیستم اکتبر) کشته شدن جمال خاشقچی  را تأیید و اعلام کرد وی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول، کشته شده است. دادستان کل پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد بین خاشقچی و افرادی که روز دوم اکتبر با او داخل کنسولگری سعودی در استانبول ملاقات کردند درگیری رخ داده که به کشته شدن روزنامه‌نگار سعودی منجر شده است.  

دادستان کل اعلام کرده افرادی که بین آنها و خاشقچی درگیری رخ داده برای گفت‌وگو با وی درباره احتمال بازگرداندنش به عربستان، به استانبول رفته بودند.  همچنین خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، «واس» در بیانیه‌ای به نقل از دادستان کل اعلام کرد ۱۸ نفر در ارتباط با همین پرونده دستگیر شده‌اند. 

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.