"مهسا هاشمی" بازیگر سریال بازی نقاب‌ها گفت: مخاطب امروز ما و مخصوصا جوان‌ها تم عاشقانه را بیشتر می‌پسندند و با وجود چنین فیلم‌ها و سریال‌هایی دیگر سراغ تولیدات خارج از کشور نمی‌روند.

مخاطبان سریال‌های عاشقانه را بیشتر دوست دارند/ توجه ویژه به آداب و رسوم ترکمن‌ها

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مهسا هاشمی بازیگر نقش صحرا در سریال بازی نقاب‌ها گفت: این سریال به خاطر فضای عاشقانه و اینکه در فضای بکر و بسیار زیبایی ساخته شده بسیار مورد استقال مخاطبان و مخصوصا جوان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سریال «بازی نقاب‌ها» در چند قسمت ابتدایی شخصیت‌ها و اختلافات بین دو طایفه را نشان داد؛ در واقع موضوع قصه را توضیح داد و از قسمت پنجم به بعد که فضای عاشقانه آن شکل گرفت به نظرم قضاوت‌ها نسبت به آن بسیارمتفاوت شد و من بازخوردهای بسیار خوبی از طرف مخاطبان داشتم.

هاشمی با بیان اینکه موضوعات عاشقانه در سریال‌ها و فیلم‌ها مخاطب بیشتری دارد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر سریال‌ها در آپارتمان‌ها و فضای شهری ساخته شد و فضای عاشقانه در آن به ندرت دیده می‌شد در حالی که مخاطب امروز ما و مخصوصا جوان‌ها این تم عاشقانه را بیشتر می‌پسندند و با وجود چنین فیلم‌ها و سریال‌هایی دیگر سراغ تولیدات خارج از کشور نمی‌روند.

بازیگر نقش صحرا ادامه داد: از دیگر مواردی که برای مخاطبان و مخصوصا خانم‌ها و دختران جوان جذاب بود لباس‌هایی بود که ما در این سریال از آن استفاده کردیم. لباس‌های زنان ترکمن که شامل یک پیراهن بلند و یک روسری با رنگ‌های شاد و متفاوت بود. اغلب از ما درباره اینکه چگونه می‌توانند این لباس‌ها را تهیه کننده می‌پرسند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان ۱۲ ماه که ما برای فیلمیرداری در بندر ترکمن و گنبد کاووس بودیم شاهد بودیم که زنان از همین لباس‌ها استفاده می ‌کردند بنابراین نمی‌توان گفت که این نوع پوشش اغراق شده است.

هاشمی با بیان اینکه زنان ترکمن زنان قدرتمند و متفاوتی هستند، گفت: یکی از مشخصه‌های دیگر که در زنان ترکمن دیده می‌شد این بود که زنانی که ازدواج کرده بودند چیزی بنام آنق بر سرشان می‌گذاشتند تا نشان دهد که آنها متاهل هستند و هم پای همسرانشان در داخل و بیرون از خانه کار می‌کنند. در مجموع ترکمن‌ها آداب و رسوم و مراسم‌های خاص و بسیار زیبایی دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده ترکمن‌ها آدم های بسیار مهربان و مهمان نوازی هستند تا آنجا که در ذهن همه ما بازیگران این سریال خاطره خوبی از آنها به یادگار مانده است.

هاشمی در مورد نقش خود دراین سریال توضیح داد: در سریال «بازی نقاب‌ها» من نقش صحرا را بازی می‌کنم که نقش مهم و کلیدی سریال است زیرا باعث خون بس بین دو طایفه که سال‌های سال اختلاف داشتند، می‌شود. ممکن است صحرا در ابتدا یک دختر ساده باشد اما به مروز به یک پختگی می‌رسد و بسیار قدرتمند می‌شود.

وی درباره همکاری‌اش با این سریال نیز گفت: اولین بار توسط آقای ابوفاضلی مشاور پروژه به آقای حسن‌پور کارگردان و آقای مهام تهیه کننده معرفی شدم و بعد از من در حدود ۲۰۰ دختر از شهر و حتی از روستاهای ترکمن برای تست این نقش رفته بودند اما در نهایت من برای نقش صحرا انتخاب شدم که جا دارد از همه گروه برای  ریسک انتخاب من برای نقش صحرا تشکر کنم.

هاشمی یادآور شد: من از ۵ سالگی بازیگری را آغاز کردم اما تا به حال چنین نقش سخت و متفاوتی نداشتم. نقش صحرا بسیار سخت بود اما با کمک دوستان در این سریال ازعهده آن برآمدم و از طرف دختران ترکمن بازخوردهای بسیار خوبی در مورد نقشم گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه امروز ترکمن‌ها تغییراتی در زندگی شان داده شده آیا ازدواج اجباری همانطور که در سریال نشان داده شده مرسوم است؟ پاسخ داد: صحرا در ابتدا مخالف این ازدواج است و در جاهایی حتی دیگر دلش نمی‌خواهد به زندگی ادامه دهد اما زمانی که آتا پدربزرگش با او صحبت و می‌گوید اگر دلت پیش فرد دیگری است به من بگو و زمانی که مادرش به او می‌گوید تو به خاطر برادرت تایماز باید ازدواج کنی، صحرا هم تن به این ازدواج می‌دهد که بعد از آن شاهد اتفاقات زیادی برای او در این سریال خواهید بود. در واقع صحرا سیر بلوغی را طی می‌کند.

هاشمی درباره همکاری گروه این سریال نیز گفت: همه عوامل گروه عاشقانه در کنار هم تلاش کردند تا آداب و رسوم ترکمن‌ها را به شکل زیبایی به تصویر بکشند. آقای حسن‌پور و آقای مهام تلاش زیادی کردند تا این سریال را به بهترین شکل به نتیجه برسانند و همچنین قلم خوب بهنام علیزاده داستانی نوشت که در این زمانه بسیار کم به آن می‌پردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قسمت‌های ابتدایی سریال شاهد نقدهایی از طرف مردم عزیز ترکمن داشتیم که حس می‌کردند به آنها بی‌احترامی شده درحالیکه این طور نیست همه گروه سعی کردند تا آداب و رسوم آنها را به بهترین شکل نشان دهند و حتی سر همه صحنه ها مشاور ترکمن داشتیم که به ما می‌گفت تا چه کنیم تا به ترکمن‌ها نزدیک‌تر باشیم.

هاشمی ادامه داد: به نظرم بهتر است اجازه دهیم تا سریال به پایان برسد و بعد درباره آن اظهارنظر کنیم زیرا همه مواردی که ترکمن‌ها نسبت به آن اعتراض داشتند به مروز زمان در سریال با اتفاقاتی که رخ می‌دهد به آنها پاسخ داده می‌شود. اجازه دهیم چنین سریال‌هایی درباره اقوام مختلف ساخته شود تا مردم با آنها آشنا شوند.

وی یادآور شد: زمانی که ۱۰ ساله بودم در سریال «سرزمین» کهن بازی کردم و الان که ۲۰ ساله شدم هنوز پخش نشده دلم نمی‌خواهد چنین اتفاقی برای این سریال هم بیافتد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.