یک فعال رسانه‌ای صهیونیستی فاش کرد "احمد العسیر" که در پی پرونده خاشقچی، برکنار شد، از جمله فرماندهانی بوده که بیشترین همکاری امنیتی و اطلاعاتی را با تل‌آویو داشته است.

اذعان تحلیلگر صهیونیست به همکاری اطلاعاتی معاون رئیس سازمان اطلاعات عربستان با تل‌آویو

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «موآو واردی» از فعالان رسانه‌ای و تحلیلگران شناخته شده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد «احمد العسیری» معاون رئیس سازمان اطلاعات سعودی که در رابطه با پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد، برکنار شد، یکی از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی سعودی است که بیشترین همکاری امنیتی و اطلاعاتی را تل‌آویو دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، واردی شنبه (دیروز) در واکنش به برکنار شدن عسیری از منصبش گفت این موضوع خبری بد برای «اسرائیل» است زیرا بسیاری در اینجا ‌می‌دانند که شریکی واقعا ارزشمند را از دست داده‌اند.

اولین بار است که یک تحلیلگر صهیونیست به تشریح هویت عسیری و نقش پررنگ او در همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو می‌پردازد؛ واردی به داشتن روابط محکم با محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی معروف است.

در ادامه این گزارش آمده است علیرغم آنکه تحلیلگر صهیونیست به هویت مسئولان اسرائیلی که عسیری با آنها در ارتباط بوده، نپرداخته اما احتمالا این مسئولان وابسته به «موساد» و «شین‌بت یا شاباک» هستند.

«رام بن براک» معاون رئیس پیشین موساد سال گذشته در گفت‌وگویی که با روزنامه «جروزالم پست» انجام داد، اعلام کرد، این مقام سعودی در مقابله با مقاومت فلسطین، با تل‌آویو همکاری می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌تر اعلام کرده بودند به درخواست رژیم صهیونیستی، عربستان چند سالی است که بشدت از جمع‌آوری کمک در این کشور برای فقرا، نیازمندان و شهدای کرانه باختری جلوگیری می‌کند تا احیانا این کمک‌ها به دست مقاومت فلسطین نرسد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از بعد از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ مهرماه (۲اکتبر) ناپدید شد. رژیم سعودی در ابتدا مدعی شده بود او از کنسولگری خارج شده است اما نهایتا شب گذشته به مرگ او اعتراف کرد.

در پی اذعان رسمی عربستان سعودی به مرگ خاشقچی ، شماری از مقامات دستگاه اطلاعاتی این کشور برکنار شدند، و ملک سلمان نیز دستور تشکیل یک کمیته وزارتی به ریاست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد برای بازسازی ساختار دستگاه اطلاعات کل این کشور را صادر کرد.

بنا بر این حکم، سرتیپ خلبان «محمد بن صالح الرمیح» معاون رئیس اطلاعات کل عربستان در امور اطلاعات، سرتیپ «عبدالله بن خلیفة الشایع» معاون اطلاعات کل در امور انسانی، سرتیپ «رشاد بن حامد المحمادی» مدیر اداره کل امنیت و حمایت در اطلاعات کل، «سعود القحطانی» مشاور مشاور دیوان سلطنتی و «احمد العسیری»، نایب رئیس دستگاه اطلاعاتی عمومی ( سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی) برکنار شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.