ایلام - جایزه برتر جشنواره وایلد اسکرین (اسکار سینمای حیات وحش) در انگلستان به کشاورز ایلامی، سوژه اصلی مستند در قلمرو دم عنکبوتی ساخته فتح الله امیری مستندساز شایسته استان ایلام رسید.

"کشاورز ایلامی" برنده معتبرترین جایزه مستند حیات‌وحش شد

به گزارش قدس آنلاین، در اختتامیه جشنواره جایزه پاندای طلایی بخش بهترین استعدادهای در حال ظهور، به محمود منصوری کشاورز ایلامی سوژه فیلم مستند در قلمرو دم عنکبوتی رسید.

به گفته هری مارشال، مجری معروف برنامه، اولین بار است این جایزه به یک شخص ایرانی تعلق می گیرد

جایزه پاندای طلایی معتبرترین جایزه فیلم های حیات وحش جهان در حالی به محمود منصوری رسید که راهنمایی های وی برای یافتن افعی دم عنکبوتی و ضبط صحنه شکار افعی دم عنکبوتی در مستند «حیات در رگ های سرد» بی بدیل بود.

مستند در قلمرو دم عنکبوتی که برای اولین بار در جشنواره های داخلی و خارجی حضور یافته  است به عنوان نخستین فیلم مستند از کشور ایران و استان ایلام، موفق به دریافت جایزه پاندای طلایی از معتبرترین جشنواره فیلم های مستند حیات وحش جهان در بخش کشف استعدادهای در حال ظهور شده است.

محمود منصوری که توسط مسئولان برگزاری جشنواره با دعوتنامه ایی که اسم دیوید آتنبرو در پای آن بود به عنوان مهمان ویژه جشنواره به انگلستان دعوت شده بود اما به علت رد شدن ویزایش نتوانست برای گرفتن جایزه به جشنواره برود و به صورت ارتباط ویدئویی با مسئولان جشنواره ارتباط برقرار کرد و به خاطر توجه ویژه داوران به وی از آنها تشکر کرد.

جایزه منصوری را محمد علاء تهیه کننده مستقل فیلم به نمایندگی از وی دریافت کرد.

لازم به ذکر است که محمود منصوری سال ۸۹ و در جریان ساخت مستند شاخص «حیات در رگ های سرد» با فتح اله امیری و پژوهشگر فیلم بهزاد فتحی نیا که در حوزه خزنده گان تحقیق و پژوهش می کند آشنا شد.

فیلم «در قلمرو دم عنکبوتی» روایت آشنایی گروه مستند «حیات در رگ های سرد» با این کشاورز ایلامی است.

این کشاورز که ساکن یکی از مناطق اطراف شهرستان ایلام است، در پیدا کردن ماری نایاب و منحصر به فرد و بومی استان ایلام موسوم به افعی دم عنکبوتی همکاری شایان توجهی به عوامل فیلم حیات در رگ های سرد کرد.

آشنایی منصوری با گروه امیری مستندساز حیات وحش باعث تغییر دیدگاه وی در خصوص اهمیت و جایگاه زیست مندان و ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار وی شد و منصوری به یکی از حامیان و حافظان حیات وحش به ویژه گونه نادر افعی دم عنکبوتی تبدیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.