البرز- سعید ناطقیان با بیان اینکه پروژه های کمربند حفاظتی طالقان درمنطقه سوهان، میراش و وشکین در ساوجبلاغ به پایان رسیده است، گفت: پروژه ای در منطقه خور جاده کرج - چالوس به میزان ۱۱۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی حوزه آبخیزداری استان البرزدر حال اجرا است.

اجرای پروژه کمربند حفاظتی منطقه "خور" از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

سعید ناطقیان رئیس اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اجرای پروژه های کمربند حفاظتی استان البرز در سال جاری، گفت: پروژه های کمربند حفاظتی طالقان درمنطقه سوهان و میراش به طول ۷ کیلومتربه اتمام رسیده است همچنین پروژه های کمربند حفاظتی در ساوجبلاغ منطقه وشکین نیز در حال نهایی شدن است.

ناطقیان با بیان اینکه پروژه ای هم در منطقه خور جاده کرج - چالوس به دست پیمانکار سپرده شده تا شروع به فعالیت کند، گفت:اعتبارات این پروژه به میزان ۱۱۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزکمربند حفاظتی را در محدود اراضی ملی دانست و گفت: عرصه هایی که محدود به حرائم شهری می باشند مرتبط به حوزه منابع طبیعی نمی باشد.

 وی تصریح کرد: بعضی از واگذاری ها که با تغییر و تحول به اراضی بنیاد و طرح هادی سپرده شده است منابع طبیعی متولی آنها نیست ولی منابع طبیعی مقید کرده تا محدوده حریم خود را مشخص کنند.

وی بابیان اینکه در سنوات قبل تصرفاتی که ازسوی برخی از ارگان ها صورت گرفته بود رفع تصرف شده است، گفت: مقرر شد تا بنیاد در تعیین حدود اراضی خود از طریق فنس یا حصاراقدام کند.

ناطقیان در خصوص پروژه های کمربند سبز در البرز گفت: مشکلاتی که در این پروژه پیش رو است وجود مناطق صعب العبور و سنگلاخی است که مشکل اجرایی دارد ولی بایستی در نگهداری کمربند سبز توجه بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه در تعیین نگهداری کمربند سبز شیوه نگهداری جای تعمق دارد، گفت: در این خصوص بایستی بررسی بیشتری صورت بگیرد.

رئیس اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در نگهداری و اجرای پروژه کمربند سبز مشارکت مردمی را حائز اهمیت دانست و گفت: دربوستان های جنگلی حاشیه شهرها در استعداد یابی اراضی و مناطق که مد نظر است بایستی تغییرتحولات ایجاد شود تا با قرارداد هایی به پیمانکاران واگذار و اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.