خراسان شمالی-شماری از دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد، چهارشنبه شب با برخی علائم مسمومیت از جمله تب، تهوع و دردهای شکمی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

ابتلا به سندورم گوارشی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد تایید شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شماری از دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد، چهارشنبه شب با برخی علائم مسمومیت از جمله تب، تهوع و دردهای شکمی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

شمار مسموم شدگان در ابتدا ۱۳ نفر اعلام شد که با گذشت ۲ روز از این ماجرا، اکنون شمار مراجعان به بیمارستان ها و مراکز درمانی به ۱۵۹ نفر رسیده است.

در پی بروز این رخداد، سرپرست دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص مسمومیت دانشجویان این دانشگاه گفت: حال این دانشجویان رضایت بخش بوده و با توجه به نمونه برداری و آزمایشات انجام شده از سوی کارشناسان شبکه بهداشت بجنورد و تصریح پزشکان بیمارستان، این علائم مربوط به

مسمومیت آب و غذایی نبوده و علت وقوع آن از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

دکتر علیرضا حسینی گفت: در تامین غذای دانشجویان و کارکنان این دانشگاه همانند روال گذشته تلاش می شود مواد اولیه با بهترین کیفیت ممکن تهیه و در محیطی کاملا بهداشتی طبخ شود.

وی افزود:  کارکنان آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه همگی کارت تاییدیه سلامت از مرکز بهداشت دارا هستند و آزمایشهای ادواری سلامت و دوره های حرفه ای مرتبط را گذرانده اند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه مشکل حادی برای دانشجویان رخ نداده و حال عمومی مراجعان به مرکز درمانی مساعد است و همه آنان بعد از درمان سرپایی مرخص شده اند، ادامه داد: با پیگیری از متولیان حوزه بهداشت و درمان شهرستان و استان تلاش می کنیم در اسرع وقت علت اصلی

رخداد این امر شناسایی دقیق شود تا از بروز موارد مشابه احتمالی جلوگیری گردد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بجنورد نیز با اعلام این خبر گفت:  تا کنون ۱۵۹ نفر از  دانشجویان دانشگاه کوثر با علائم  سردرد، سرگیجه ، حالت تهوع و...مواجه شدند که تعداد١٤۴ نفر به بیمارستان ها و ۱۵ نفر به درمانگاه های شهر مراجعه داشته اند.

دکتر ابراهیم بازخانه ای تصریح کرد: کلیه بیماران بعد از انجام اقدامات درمانی مرخص شده اند و حال فعلی دانشجویان کاملا مساعد است.

این مسئول افزود : طبق اعلام متخصصین بالینی، سندروم گوارشی دانشجویان تایید شده و علت اصلی بروز این مشکل در دست بررسی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.