وزیر خزانه داری آمریکا بر این باور است که هنوز خیلی زود است که درباره اعمال تحریم علیه رژیم آل سعود اظهار نظر کند.

واکنش وزیر خزانه‌داری آمریکا به اعمال تحریم علیه عربستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا امروز یکشنبه گفت: تا زمانی که تحقیقات درباره مرگ جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی کامل نشود، هرگونه اظهار نظر درباره اعمال تحریم علیه عربستان سعودی، زودهنگام خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اطلاعاتی که تاکنون درباره تحقیقات منتشر شده است یک گام اولیه و خوب است ولی کافی نیست.

مقام های سعودی تحت فشار شدید بین المللی به خاطر قتل خاشقجی قرار دارند. حکومت آل‌سعود در بیانیه‌ای که شنبه منتشر کرد، کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول تأیید کرد. دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای بامداد شنبه مدعی شد خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری به قتل رسیده و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

شواهد نشان می دهد که خاشقجی به دستور محمد بن سلمان و با هدف سرکوب منتقدان کشته شده است. ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت که توضیحات مقام های سعودی درباره مرگ خاشقجی ، معتبر است. ترامپ گرچه پیش از این نسبت به مجازات های جدی علیه ریاض هشدار داده بود ولی تمایلی برای لغو قراردادهای تسلیحاتی با عربستان ندارد.

وزیر خزانه داری آمریکا در جمع خبرنگاران در بیت المقدس اشغالی اظهار داشت: این زودتر از موعد خواهد بود که بخواهیم درباره تحریم ها صحبت کنیم و این واقعا زودتر از هنگام خواهد بود که بخواهیم درباره هر مساله‌ای اظهار نظر کنیم آن هم تا زمانی که نتیجه تحقیقات نشان دهد واقعا چه اتفاقی افتاده است.

منوشین تایید کرد که در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض شرکت نخواهد کرد ولی به این شهر سفر می کند تا با مقام های سعودی درباره تلاش های مشترک برای مقابله با تامین مالی گروه‌های تروریستی و اعمال مجدد تحریم های واشنگتن علیه تهران در ماه نوامبر، رایزنی کند.

وی در این باره گفت: تصور نمی کنم در شرایط کنونی مناسب باشد که به ریاض بروم و در کنفرانس سرمایه گذاری سخنرانی کنم ولی به همکاری با مقام های سعودی درباره مسائل مهم ادامه خواهیم داد و به همین علت الان اینجا هستم. این سفر لازم و ضروری بوده است چرا که واشنگتن برای اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران آماده می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.