همدان -حسین قراباغی گفت:نام شهر همدان همزمان با میزبانی اجلاس و نشست‌های جهانی ،به عنوان یک برند در حوزه گردشگری در دنیا مطرح خواهد بود.

همدان ،برند گردشگری در دنیا خواهد بود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی  رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا در بازدید از دبیرخانه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، با بیان اینکه این کمیسیون پیش‌قدم در همراهی این اجلاس جهانی در همدان است؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری یاری رسان اقتصاد جامعه خواهد بود؛ اگر تمامی مدیران و دغدغه‌مندان پای کار بیایند، می‌توانیم برای تقویت صنعت گردشگری کشور ایران و استان همدان قدم‌های محکم‌تری برداریم.

به گفته وی، نگاه به سمینارها و اجلاس‌های ملی و بین‌المللی باید محتوایی باشد و حضور افراد اثرگذار در این نشست‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت آنها برای توسعه استان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین میهمانان نیز باید متناسب با جنس اجلاس باشند.

قراباغی با بیان اینکه میزبانی این اجلاس افتخار بزرگی برای همه مسئولان و مردم محسوب می‌شود، افزود: شورای شهر و شهرداری همدان هم در این اجلاس بین‌المللی سهیم خواهد بود تا برای آنچه شایسته کشور و استان است، قدم برداریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی و تبلیغات سوء دشمنان، برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند توفیق بزرگی برای نظام باشد، معتقد است: می‌توانیم سایر فرصت‌ها نظیر میزبانی چهلمین اجلاس گردشگری جهانی را در همدان داشته باشیم.

* اجلاس؛ موفقیتی برای دیپلماسی کشور و استان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه میزبانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان، موفقیت خوبی برای دیپلماسی کشور و استان بوده است؛ گفت: توسعه و درآمد پایدار برای استان و شهر همدان دغدغه مسئولان بوده است؛ بنابراین با وجود پتانسیل‌ها و تجربیات، برگزاری این اجلاس آغازی برای برگزاری اجلاس‌های ملی و جهانی دیگر برای توسعه استان است.

کامران گردان با تأکید بر اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه پایدار محسوب می‌شود، افزود: مدیریت شهری همدان نیازمند حضور در پنل‌های تخصصی این اجلاس به منظور بهره‌گیری از مباحث گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ نفر برای حضور در اجلاس گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده تعداد بیشتری گردشگر و افراد اثرگذار در این حوزه حضور خواهند داشت.

گردان بیان کرد: اگر بخواهیم جذب گردشگران را ادامه دهیم باید فعالیت دبیرخانه همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی ادامه یابد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌ شهرداران کلانشهر در حوزه گردشگری با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: در این زمینه ارتباط‌گیری دو سویه از اهمیت بالایی برخودار است.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه ظرفیت گردشگری خوبی در استان موجود است، اظهار کرد: برگزاری این اجلاس برای استان همدان و مدیریت شهری مثمرثمر خواهد بود و روند رو به رشد استان و شهر همدان را جلوتر پیش بگیریم.

* تأکید بر سیاستگذاری برای گردشگری همدان

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: محور توسعه استان، گردشگری است؛ بنابراین باید سیاستگذاری در این زمینه در همه حوزه های شهری و... صورت گیرد تا بتوان مباحث را جامع و کامل ارائه داد.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه حرکت مثبتی در راستای صنعت گردشگری آغاز شده است؛ پیشنهاد داد: بودجه سال 98 شهرداری همدان با محوریت گردشگری مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظارر می‌رود موضوعات پنل‌های تخصصی اجلاس در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا بدانیم برای نشستهای اجلاس جهانی گردشگری با چه رویکردی حضور یافته و با مشخص شدن محور بحث‌ها با قدرت بیشتری برای جذب گردشگران در حوزه مدیریت شهری ورود پیدا کنیم.

عسگریان با تأکید بر اینکه با برگزاری این رویداد بین‌المللی فرصت مغتنمی پیش آمده که باید به نحو مطلوب برای توسعه شهرمان بهره‌مند شویم، افزود: کمیسیون سرمایه‌گذاری هم با همین محور پیش می‌رود تا موضوعاتی را برای تصمیم‌سازی داشته باشیم.

وی همچنین پیشنهاد برپایی نمایشگاه‌هایی برای معرفی داشته‌ها و دستاوردهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی همدان در حاشیه اجلاس مطرح کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز گفت: برگزاری این اجلاس در سطح بالایی قابل پیش‌بینی است که نقش مؤثری را در توسعه گردشگری همدان دارد.

رضوان سلماسی بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری باید با قوت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، بنابراین اگر مباحثی در حوزه کاری شورای شهر است، به صورت جدی در کنار دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری هستیم؛ زیرا ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.

* شهر همدان را به بهانه اجلاس زیباتر می‌کنیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز گفت: حضور میهمانان در حوزه گردشگری، تأثیر زیادی در توسعه شهر دارد؛ ضمن اینکه دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز فرصت مناسبی برای همدان است.

علی فتحی پیشنهاد تغییر مکان دبیرخانه از شرکت علیصدر به تالار قرآن را ارائه داد و بیان کرد: با توجه به وسعت فضا در تالار قرآن و نیروی انسانی که در این مکان وجود دارد، می‌توان دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری را در این مکان جانمایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات محیطی در شهر همدان و سراسر کشور باید با قدرت بیشتری پیش برود که مدیریت شهری می‌تواند با بودجه اختصاصی در این زمینه یاری‌رسان باشد، افزود: زیباسازی و مباحث ترافیکی در طرح‌های استقبال از بهار و آغاز سال تحصیلی مدنظر قرار دارد؛ اما برای اجلاس به لحاظ اهمیت موضوع می‌توانیم شهر را برای برگزاری اجلاسی در شأن نام و شهرت همدان آماده کنیم.

فتحی همچنین گفت: همدان در زمینه جذب گردشگر خارجی باید به هدف اصلی گردشگران تبدیل شود و تنها نباید هدف اصلی جذب توریست‌های داخلی باشد؛ بنابراین باید برای جذب توریست‌ خارجی برنامه‌ریزی شود.

* اجلاس جهانی فرصتی برای معرفی همدان است

عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری هم در این نشست گفت: حدود 3 تا 4 ماه می‌شود که معرفی همدان روی سایت سازمان جهانی قرار گرفته و علیصدر با این میزبانی در صدر جاذبه‌های شناخته شده در این سازمان قرار گرفته است.

حمیدرضا یاری افزود: در این زمینه شهرداری و شورا می‌تواند یاری‌گر  ما در اجلاس باشند، زیرا برگزاری اجلاس جهانی در همدان فرصتی برای معرفی همدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال 95 موافقت اصولی از سازمان جهانی گردشگری گرفته شد، افزود: به هرشکل ممکن همدان میزبان یک اجلاس جهانی خواهد بود که باید شرایط میزبانی در تمام زمینه‌ها در سطح بین المللی باشد؛ بنابراین انتظار میرود شرایط اجرایی کار را فراهم کنیم.

یاری، تبلیغات را برای این رویداد جهانی مهم دانست و گفت: تبلیغات اجلاس جهانی گردشگری تا جایی که مقدور بوده، انجام شده است و این مهم در روزهای منتهی به اجلاس، شدت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه اکثر میهمانان اجلاس، فعالان حوزه گردشگری هستند؛ افزود: سرمایه‌گذاران، آژانس‌داران، هتلداران زنجیره ای، شرکت‌های پژوهشی و تأسیساتی در زمینه گردشگری میهمانان اجلاس جهانی خواهند بود.

یاری همچنین با تأکید بر اینکه باید سطح اهمیت این اجلاس در بین مردم بیان شود، گفت: اگر شورا و شهرداری برنامه داشته باشند؛ نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران حاضر در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری برنامه‌ریزی خواهد شد تا مدیریت شهری برای توسعه شهر با محوریت گردشگری ورود جدی داشته باشد.

وی با توجه به اینکه گردشگری حرکت نو و تازه ای در کشور ما محسوب می‌شود، پیشنهاد داد: همدان بر اساس رایزنی و پیگری‌های مستمر میتواند به عنوان پایلوت کشور قرار گیرد تا دفتر نمایندگی منطقه خاورمیانه سازمان جهانی گردشگری را در این شهر داشته باشیم.

* معرفی همدان به عنوان پایلوت «شهر گردشگر»

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر نیز گفت: اجلاسUNWTO در بالاترین سطح پارلمانی گردشگری قرار دارد که باید بتوانیم میزبانی در سطح بین‌المللی را داشته باشیم.

احمد حسینی با بیان اینکه امروز افتخار این را داریم که پس از گذشت ۴۰ سال میزبانی اجلاس جهانی را داریم؛ افزود: همدان با تمام پتانسیلهایش نتوانسته مقصد گردشگری در کشور معرفی شود، اما لازمه برندسازی گردشگری این است که همراه با پیگیری های لازم، نام همدان در گردشگری فراملی بدرخشد.

وی ادامه داد: اهمیت این اجلاس با ACD قابل قیاس نیست؛ زیرا هیچ شهر دیگری نمی‌تواند در ۴۰ سال آینده میزبان چنین اجلاسی باشد.

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر همچنین گفت: امروز با اقداماتی چون بازآفرینی‌ شهری در بخش گردشگری، عملیاتی شدن پروژه های بزرگ شهری از جمله پیاده راه ها و مراکز تفریحی و همچنین برگزاری اجلاس ملی و بین المللی می‌توانیم همدان را به عنوان پایلوت «شهر گردشگر» معرفی کنیم.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی غار علیصدر همدان هم در این نشست گفت: همدان به عنوان مقصد گردشگری در رده‌های پایینی قرار دارد که به‌رغم داشته های غنی از استقبال پایینی برخودار است؛ بنابراین هدف از رویدادهای بین‌المللی «همدان 2018» ارتقای این رتبه است.

مسعود ملکی در ادامه با بیان اینکه این اقدام نیازمند همراهی گام‌های ملی است، از اعضای شورای شهر همدان به عنوان منتخبان مردم، خواست: با مردم به منظور بیان اهمیت اجلاس جهانی گردشگری و دستاوردهای آن برای کشور به‌ویژه استان همدان ارتباط بگیرند. 

وی با تأکید بر اینکه همدان را باید با داشته‌هایش به جهانیان معرفی کنیم، گفت: مراجعات بالا و تعدد ذهنی، این شهر را به هدف گردشگری تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.