دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی سفر خراسان رضوی گفت: اختلافی بین میراث فرهنگی و حج و زیارت در مورد صدور ویزای اربعین در آژانس‌های هواپیمایی وجود دارد که روند را دچار مشکل می‌کند.

اختلاف دستگاه‌های دولتی در صدور ویزای اربعین اختلال ایجاد می‎کند
به گزارش قدس آنلاین ، مجید فرقانی اظهار داشت: متأسفانه اختلافاتی همواره در مناسبت‌های مذهبی مانند اربعین به وجود می‌آید که روند صدور ویزا را دچار اختلال می‌کند.

وی بیان کرد: از دیدگاه سازمان میراث فرهنگی تمام آژانس‌هایی که مجوز بند "ب" را دریافت می‌کنند می‌توانند برای ساماندهی سفرهای گروهی و صدور ویزا اقدام کنند اما حج و زیارت تأکید دارد که در مورد مقاصد زیارتی تنها آژانس‌هایی این اقدام را می‌توانند انجام دهند که مجوز زیارتی هم داشته باشند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی سفر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همین راستا چند آژانس هواپیمایی در خراسان رضوی به علت صدور روادید برای عراق در ایام اربعین متخلف شناخته شده و پلمب شدند.

فرقانی با بیان اینکه نرخ مصوب پرواز مشهد به نجف به صورت رفت و برگشت 2 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است، تصریح کرد: مشکلی در زمینه قیمت در آژانس‌های دارای مجوز وجود ندارد اما آژانس‌های اینترنتی بدون مجوز در این زمان‌ها معمولا مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند که متأسفانه قابلیت پیگیری هم ندارد.

وی ادامه داد: دیده شده که این آژانس‌ها مسافران را به عراق فرستاده‌اند اما برای بازگشت مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده‌اند و توصیه می‌شود مردم خدمات را از آژانس‌های مجوزدار و معتبر درخواست کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی سفر خراسان رضوی عنوان کرد: البته باید این را گفت که به علت بالا رفتن قیمت پرواز گرایش به سمت سفر هوایی در این ایام کاهش داشته و مردم بیشتر از وسایل زمینی استفاده کرده و یا اینکه مسیری با قیمت کمتر را با پرواز طی کرده و برای مابقی از وسایل زمینی استفاده می‌کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.