همدان -محمد چهاردولی گفت: با انسداد۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن ۱۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی آب شد .

انسداد ۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد چهاردولی مدیر منابع آب شهرستان رزن ،در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن از پر کردن  ۶۲ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در رزن بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب به همراه داشته است.

مدیرمنابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شهرستان رزن تعداد ۵۵۲ حلقه چاه غیرمجاز پر ومسدود گردیده است که صرفه جویی بیش از ۱۱۶ میلیون مترمکعبی را در بر داشته است.

وی تعداد کنتورهای نصب شده بر روی چاه ها در این مدت را ۳۸۱ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد کنتور نصب شده ۲۰۶ کنتور هوشمند، ۹ مورد کنتور الکترومغناطیس، ۶۲ مورد کنتور حجمی و مابقی مربوط به شرکت آبفا و آبفار  است.

چهاردولی افزود: تعهد ما برای سال ۹۷ نصب تعداد ۳۵ دستگاه کنتور هوشمند بوده است که تاکنون تعداد ۷۰ دستگاه کنتور در شهرستان نصب شده است که پیشرفت ۲۰۰درصدی را نشان می دهد.

در ادامه این جلسه سلامتی فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه ایجاد حساسیت در مردم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب می تواند در کاهش مصرف آب نقش بسزایی داشته باشد گفت: ایجاد حساسیت باید همراه با ارائه راهکار صرفه جویی در مصرف آب باشد تا موثر واقع شود.

سلامتی افزود: در آماری که ارائه شد مشخص گردید که شهرستان رزن ۶۰درصد صرفه جویی حاصل از پرکردن چاههای غیرمجاز را در کل استان به خود اختصاص داده است که این کار بسیار مهم و با ارزشی است و باید مستمر باشد.

فرماندار شهرستان رزن گفت: در بحث تغییر الگوی کشت در شهرستان کارهای خوبی انجام شده است و باید سایر مواردی که در خصوص برنامه سازگاری با کم آبی مشخص شده اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.