البرز- قدرت الله شمیرانی گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای افزایش ظرفیت فعالیت های ورزش همگانی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

ظرفیت ورزش همگانی در پارک‌ها افزایش می‌یابد/ مدیریت شهری یاری‌گر ما در توسعه ورزش شهروندی باشد

قدرت الله شمیرانی سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی زمانی محقق می شود که بستر لازم برای ترغیب و تشویق مردم به آن با کمترین هزینه و وقت میسر شود.

وی افزود: در این راستا با تهیه یک نقشه راه مقرر شد ظرفیت های توسعه ورزش همگانی وشهروندی در سطح استان و شهرستان های مختلف آن افزایش پیدا کند و از ابزارهای بیشتری برای بالا بردن مشارکت مردم بهره ببریم.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز با تاکید براینکه مردم البرز بسیار ورزش دوست هستند و قرابت و تمایل زیادی به حضور در فعالیت های ورزشی دارند گفت: در سال های اخیرهیئت ورزش های همگانی در قالب یک تعامل سازنده با نهادها و ادارات مختلف سطح فعالان ورزش همگانی را ارتقا داده و نگاه و رویکرد به ضرورت ورزش همگانی در طیف بیشتری از مردم را شاهد هستیم.

اضافه شدن ۳۰ پارک جدید به دایره ورزش صبحگاهی

شمیرانی به اهم اقدامات صورت گرفته برای بالابردن سطح مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزش صبحگاهی به عنوان نماد و پیشانی تعلق خاطر مردم به فعالیت های بدنی همواره مطرح بوده لذا در این راستا نسبت به فعال سازی ورزش صبحگاهی در طیف وسیع تری از پارک های سطح شهرها اقدام شده به نحوی که اخیرا با برنامه ریزی صورت گرفته ۳۰ پارک جدید در نقاط شهر به جمع پارک های فعال در ورزش صبحگاهی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و برخی محدودیت ها مقرر شد سالن های ورزشی در ساعات آغازین صبح برای ورزش همگانی وصبحگاهی به روی علاقمندان بازگشایی شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

متولی ورزش همگانی در استان البرز اضافه کرد: در این راستا مربیان آموزش دیده و مجرب ورزش صبحگاهی ازز سوی هیئت استان وشهرستان ها به کارگیری شده اند تا ورزش های همگانی به بهترین شکل وبا استانداردهای موجود عرضه شود.

شمیرانی ترمیم کمیته ها وساختار تشکیلاتی هیئت استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: بهسازی فضای اداری هیئت برای پاسخگویی به مراجعان نیز طی روزهای گذشته صورت گرفته است.

وی از برگزاری نشستی تخصصی با هدف ترسیم دورنمای ورزش همگانی و شهروندی در اواسط ماه جاری خبرداد و گفت: در این نشست که با حضور کارشناسان و برخی مدیران نهادهای مختلف عمومی و ادارات برگزار شد ظرفیت های موجود بررسی و بر هم افزایی برنامه ها برای خروجی بهتر مورد تاکید واقع شد.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز نقش شهرستان ها  وکمیته های مختلف هیئت استان را در تحقق اهداف ورزش همگانی کشور واستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا جلساتی تخصصی با روسای هیئت های شهرستانی و کمیته ها برگزار شده و از آنها خواسته ایم براساس مشخصه های بومی و زیستی طرح ارائه و برای اجرا اعتبار دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه در رویکرد جدید هیئت ورزش همگانی استان مشارکت نهادهای مختلف به خصوص شوراهای شهر و شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است گفت: توسعه ورزش شهروندی یکی از ارکان فراگیر شدن ورزش همگانی است لذا درصددیم همکاری بیشتری برای اجرای سیاست های کلان ورزش همگانی در البرز رقم بخورد.

شمیرانی توسعه و فراگیر کردن رشته های نوپا و جدید در میان مردم را از دیگر محورهای کاری این هیئت ورزشی برای نیمه دوم سال عنوان کردو گفت: رشته های بیشماری در شرح وظایف این هیئت ورزشی از سوی فدراسیون گنجانده شده که نیاز است برای معرفی و  عرضه آن در میان اقشار مختلف مردم همایش ها و فستیوال های مختلف برگزار شود که در این خصوص نیز برنامه ریزی مدونی در حال انجام است.

این مسئول حضورمعاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری البرزدربرنامه های هیات ورزش های همگانی، تشکیل جلسات با اعضای شورای شهر، فعال سازی طرح های تحول، پیش بینی پیاده روی خانوادگی ظرف یک ماه آینده دردوشهرستان فردیس ونظرآباد را مورد اشاره قرار دادو گفت: در این مدت شاهد برگزاری نشست های تخصصی با کمیته های هیأت همگانی وانجام بیش از٧٠برنامه دراستان به مناسبت هفته تربیت بدنی بوده ایم ضمن آنکه برگزاری دوباره کارگاه های ارتقاء مربیان در رأستای فعال سازی آموزش در دستور قرار گرفته است.

وی در پایان گفت:هیئت ورزش های همگانی تلفیقی از مسئولیت های خطیر را در حوزه ورزش برعهده دارد که ضروری است برای تحقق اهداف آن، مجموعه هیئت های ورزشی و نهادهای مختلف همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.