مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: ۶هزار ۶۰۰ کیلومتر راه خاکی در استان وجود دارد.

۶۶۰۰ کیلومتر جاده خاکی در خراسان رضوی وجود دارد

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: کل راه های خاکی استان ۶۶۰۰ کیلومتر است که ۲۴۰۰ کیلومتر آن در شبکه راه های روستایی استان می‌باشد و از طرفی  در راه های بین شهری راه خاکی نداریم.

وی تصریح کرد: در طول شش ماهه ابتدایی امسال ۷۲.۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است که  نسبت به همین دوره در سال گذشته که ۷۰.۵ کیلومتر ساخته شده بود  ۳ درصد افزایش داشته است. از طرفی در همین مدت امسال ۳۵.۵ کیلومتر راه اصلی و باند دوم دراستان ساخته شده است که نسبت به همین دوره سال گذشته که ۳۳.۵کیلومتر ساخته شده بود،   ۵درصد افزایش داشته است.

اخوان عبداللهیان در باره جاده شادمهر به کاشمر نیز گفت: زیر سازی قطعه اول از سمت کاشمر بطول ۸.۵۰۰کیلومتر که عملیات آن از دی ماه ۹۵ آغاز شد با مشارکت شهرداری درحال انجام می باشد که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۸۰میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است که اگرچه طبق تفاهم نامه ۳۸/۴/۲۵۸۳۶ مورخ ۲۵ ابان ۹۵  که مبلغ ۵۰میلیارد ریال قرارداد بسته شد و مقررگردید از مبلغ ۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۲۵میلیارد ریال آن توسط اداره کل راه وشهرسازی درقبال تهاتر زمین ویا تخصیص قیر رایگان پرداخت وباقیمانده آن از محل جذب جرائم راهنمایی ورانندگی وبا نظر استانداری محترم پرداخت گردد که باتوجه به کارهای اضافه انجام شده توسط شهرداری واحداث میدان، سه دستگاه زیرگذر وتحصیل حریم  این مبلغ افزایش پیدا کرده است و اداره کل راه وشهرسازی درخصوص تعهد خود چهار قطعه زمین به شهر داری کاشمر جهت تهاتر معرفی نموده که مراحل ارزیابی آن از طرف شهرداری درحال انجام می باشد.

وی ادامه داد: ۵ کیلومتر دیگر ازکیلومتر ۸.۵ الی ۱۳.۵ این مسیر با   شرکت کیمیا سروش پاسارگاد به منظور اجرای روسازی بتن غلتکی قرار داد بسته شد که درنیمه اول شهریور امسال عملیات آسفالت آن به اتمام رسید و درصورت نصب اعلائم ایمنی توسط اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای آماده افتتاح می باشد.

اخوان عبداللهیان افزود: درباقیمانده مسیر از کیلومتر ۱۳.۵ الی ۵۳.۵  نیز مطالعات آن انجام شده و با برآورد هزینه اجرای عملیات در ۴۰کیلومتر باقیمانده با فهرست بهای سال ۹۷ حداقل ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است که مسیر در دوقطعه ۲۰کیلومتری تعریف شده ودرخواست صدور مجوز برگزاری مناقصه به تهران ارسال ودرشرف برگزاری مناقصه جهت جذب پیمانکار می باشد.

وی اظهار داشت: جاده نیشابور به کاشمر که قرار بود سال قبل عملیات بازسازی و مرمت آن به اتمام برسد اما علی رغم اینکه این پروژه از محل اعتبارات استانی آغاز گردید به دلیل حذف اعتبار فعلا متوقف گردیده است وپیگیر جذب اعتبارات لازم برای ادامه این پروژه و اتمام آن هستیم.

اخوان عبداللهیان در مورد  جاده بهشت رضوان مشهد  که وضعیت نامطلوبی دارد و باعث نارضایتی شهروندان شده است نیز تصریح کرد:

این جاده در سال های گذشته آسفالت شده و تحویل اداره راهداری گردیده است و درباره  تعریض و بهسازی آن این سازمان مسئولیتی نداشته و در حوزه وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.