ایلام: مدیریت بحران استان ایلام در اقدامی شتاب زده پس از بارش باران شب گذشته تمامی مدارس ایلام را تعطیل کرد!

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته بارش باران، طوفانی در ایلام به راه انداخت و به محض وقوع باران، پیامی از سوی مدیریت ستاد بحران استانداری مخابره شد مبنی بر تعطیلی تمامی مهدهای کودک، مدارس مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم!

با یک حساب سرانگشتی می توان به ضرر مالی که مدیریت بحران استان به آموزش و پرورش وارد کرده را محاسبه کرد.

دولت به ازاء هر معلم در روز حدود یکصد هزار تومان بابت حقوق پرداخت می کند، حال حقوق تمام معلمانی که بایستی در شیفت صبح برای دولت و آموزش و پرورش استان ایلام کار می کردند، باید از جیب مبارک چه کسی پرداخت شود!؟ از سوی دیگر اولیاء دانش آموزان نیز بطور متوسط برای هر روز شهریه دانش آموزان خود بطور متوسط روزی 5 هزار تومان پرداخت می کنند تا فرزندانشان در مدارس به تحصیل علم و ادب بپردازند. 
 
 سئوال اینجاست کهرچرا مدیریت بحران استان شتاب زده عمل کرده و غیر کارشناسی و عجولانه و بدون مشاوره گرفتن از سوی کارشناسان امر، مدارس را تعطیل و به آموزش و پرورش استان لطمه وارد می کند!؟ آیا هزینه های ناشی از این گونه شتابزدگی ها را مدیریت بحران استان پرداخت می کند!؟ آیا بهتر نیست که مدیریت بحران استان با هماهنگی کارشناسان هواشناسی، وضعیت دقیق جوی را دریافت و در صورت استمرار ناپایداری جوی اقدام به تعطیلی مدارس کنند؟ 

اگر قرار بر این باشد که با هر بارش حداقلی نزولات جوی، سیستم آموزشی استان به تعطیلی کشانده شود، بهتر است که آموزش و پرورش را تعطیل کرده و خیال معلمان، اولیاء و دانش آموزان را راحت کنید.

اسفندیار رستم زاد" مدیرکل آموزش و پروش استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: بعنوان مسئول آموزش و پرورش استان بشدت با تعطیلی مدارس در کارگروه کمیته بحران استان، مخالفت کردم اما متاسفانه تعطیلی مدارس رسماً اعلام شد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان با بهانه جلوگیری از فاجعه انسانی، مدارس و آموزشگاه ها را تعطیل کردند، اظهارداشت: یکی دیگر از دلایل ستاد بحران برای تعطیلی مدارس استان، اسکان زائران در مدارس بود که موجب تعطیلی امر آموزش و علم آموزی دانش آموزان شد.

لازم به ذکر است که ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام در سال های اخیر به هر بهانه ای اعم از گردوغبار، بارش باران، برف و ...؛ در مقابل هرگونه بحرانی" تعطیلی مدارس" را در سرلوحه کار خود قرار داده و تنها راه مقابله با بحران ها را تعطیلی می داند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.