مدیرعامل بریتیش پترولیوم اعلام کرد: این شرکت با سازوکاری که اروپایی‌ها برای حفظ تجارت و مبادلات خود با ایران ایجاد می‌کنند، همراه نخواهد شد چرا که این ریسک بزرگی است.

بریتیش پترولیوم به سازوکار اروپایی‌ها برای حفظ معامله با ایران نمی‌پیوندد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، باب دادلی مدیرعامل شرکت انگلیسی بی‌پی به تازگی اعلام کرده که با سازوکار اروپایی‌ها برای حفظ همکاری با ایران همراه نخواهد شد،‌دادلی گفته است پیوستن به این سازوکار و انجام مبادلات با ایران یک ریسک بزرگ است.

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در میدان گازی «رهام» مشترکی با ایران و انگلیس فعالیت می‌کند،‌این میدان گازی در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.

دادلی همچنین درباره قیمت نفت نیز اعلام کرد که قیمت فعلی ۸۰ دلار در هر بشکه برای جهان پیامد خوبی ندارد.

وی گفته است: من معتقدم که در ادامه کشورهای تولید کننده و مصرف کننده به تعادلی خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم نظر خود را درباره آینده قیمت چنین گفته است: «به نظر من قیمت نفت در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار مناسب است و جهان با این قیمت نفت می‌تواند کنار بیاید.»

مدیرعامل بی‌پی گفته است اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور نظیر هند، آفریقای شمالی و یا ترکیه در حال حاضر با افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین مواجه هستند چرا که ارزش پول آنها نسبت به دلار کاهش یافته و قیمت نفت در بازارهای جهانی بسیار بالاست.

به اعتقاد مدیرعامل بریتیش پترولیوم قیمت نفت به صورت تصنعی بالاست و دلیل عمده آن کاهش تولید نفت ونزوئلا و تحریم‌های نفتی علیه ایران است.

دادلی معتقد است که پس از فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت نفت دوباره به محدوده ۶۰ تا ۶۵ دلار برمی‌گردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.