شبکه الجزیره در مستندی که از شبکه لابی‌گری رژیم صهیونیستی در آمریکا ساخته نشان می‌دهد اندیشکده معروف ضد ایرانی که اقدامات گسترده‌ای از جمله مخالفت با برجام را در کارنامه دارد، مستقیم با تل‌آویو در ارتباط است.

اف‌دی‌دی مستقیما با وزارت امور راهبردی اسرائیل در ارتباط است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه «هاآرتص» امروز (دوشنبه) در مطلبی اختصاصی به مستنداتی که از شبکه «الجزیره» درباره لابی‌گری‌های رژیم صهیونیستی به دست آورده پرداخت و افشا کرد که اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) مستقیما با صهیونیست‌ها در ارتباط است.

در ابتدای این مطلب با اشاره به اینکه این مستند برای «جان براون» خبرنگار هاآرتص در «بیت‌لحم» به نمایش گذاشته شده، آمده است: «سرپرست وزارت امور استراتژیک اسرائیل در این مستند می‌گوید که وزارتخانه متبوعش با یک اندیشکده در واشنگتن که علیه توافق هسته‌ای ایران لابی کرد، در هماهنگی کامل است».

در این مستند که در چهار قسمت ۵۰ دقیقه‌ای و با رویکرد تحقیقی، زوایای مختلف لابی رژیم صهیونیستی در پایتخت آمریکا را بررسی کرده، گزارش خبرنگار الجزیره نشان داده می‌شود که در اواخر سال ۲۰۱۶ به عنوان نفوذی وارد این سیستم لابی‌گری می‌شود.

اولین قسمت این مستند به «فعالیت‌های مخفی» سازمان‌های زیرشاخه‌ای لابی اسرائیل در آمریکا می‌پردازد که برای مقابله با جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) و روند مشروعیت‌زدایی از حکومت این رژیم تلاش می‌کنند.

این فعالیت‌ها شامل اقدام علیه سازمان‌های حامی فلسطین در آمریکا، جمع‌آوری اطلاعات از سازمان‌های فلسطینی در دانشگاه‌ها و کلیساهای ایالات متحده و نهایتا تقابل با آنها می‌شود.

در این مستند، «سیما واکنین-گیل» سرپرست‌کل وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که این وزارتخانه عملا به‌عنوان رابط میان سازمان‌های یهودی راست‌گرای آمریکایی و اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی (اف‌دی‌دی) عمل می‌کند؛ نهادی که تبلیغات گسترده‌ای را علیه توافق هسته‌ای ایران در ایالات متحده به راه انداخت و رابطه بسیار نزدیکی با دولت آمریکا و امارات متحده عربی دارد.

قسمت اول همچنین از فعالیت‌های سازمان تبلیغاتی غیردولتی به نام «کِلا شلومو» پرده برمی‌دارد که مسئولیت مقابله با جنبش بی.دی.اس در کشورهای خارجی (به جز آمریکا)‌ را برعهده داشت. «سِگی بالاشا» مدیر این سازمان هم از شرکت اسرائیلی «سایبر شیلد» می‌گوید که اطلاعات محرمانه‌ای درباره فعالیت‌های جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی برای وزارت امور استراتژیک جمع‌آوری می‌کند.

کلا شلومو همچنین به عنوان مجرایی برای انتقال پول به سازمان‌های حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا و البته مخفی کردن دولتی بودن این منابع مالی فعالیت می‌کرد. زیرا در صورت مشخص شدن دولتی بودن این پول‌ها، سازمان‌های مذکور باید تحت قانون «عاملان خارجی» ثبت می‌شدند.

بر این اساس، کارمندان سفارتخانه رژیم صهیونیستی در واشنگتن هم به عنوان عوامل این گروه فعالیت کرده و از طریق حساب‌های کاربری جعلی در رسانه‌های اجتماعی، فعالیت‌های سازمان‌های حامی فلسطین را دنبال می‌کردند.

در ماه فوریه گذشته البته قطر به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان داده که اجازه نمی‌دهد الجزیره این مستند را پخش کند. یک روز بعد اما وزارت خارجه قطر با تکذیب هرگونه وعده‌ای به رژیم صهیونیستی درباره ممانعت از پخش این مستند، هاآرتص را به پخش اکاذیب و توطئه علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس متهم کرد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روزه علیه ایران باز خواهند گشت.

خبرگزاری فارس پیشتر در سلسله گزارش‌هایی نوشته بود که اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها که عملا به صورت یک لابی عمل می‌کند، با نفوذ در کاخ سفید توانسته سیاست‌های مد نظر حزب «لیکود» را که بر رژیم صهیونیستی حاکم است، پیش ببرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.