مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: فرق زیادی بین گوشت برزیلی با گوشت ایرانی از نظر شرایط وجود دارد.

خراسان رضوی واردکننده گوشت‌های منجمد نیست

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی در خصوص گوشت‌های منجمد برزیلی، اظهار کرد: گوشتی که در حال حاضر تحت عنوان گوشت برزیلی وارد می‌شود، برچسب، تاریخ کشتار و کد رهگیری دارد، مهر برزیل روی آن حک شده است.

وی با اشاره به تفاوت گوشت ایرانی و برزیلی افزود: کارتن، فرمت، قطعات و زبان روی برچسب‌ها متفاوت بوده، تاریخ، محل کشتار و نام شهر برزیلی روی آن حک شده و تاریخ‌ها به لاتین است.

شریعتی بیان کرد: این گوشت‌ها عمدتا توسط شرکت‌های پشتیبانی وارد می‌شود که تحت عنوان گوشت‌های برزیلی تولید شده است. این گوشت‌ها باید تحت شرایطی بسته‌بندی، منجمد و وارد شود که قابل تشخیص بوده مگر اینکه گوشتی فاقد کارتن و برچسب باشد که شاید نتوان تشخیص داد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص واردات گوشت، عنوان کرد: ما در زمینه گوشت‌های منجمد واردکننده نیستیم و این گوشت‌ها از مبادی خروجی به صورت هوایی و کشتی به طور مثال از بندر شهید رجایی و بندرعباس وارد می‌شود و توسط پروازهای مستقیم به تهران می‌آید که بعد به استان ما یا سایر استان‌ها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت گرم نیز همین رویه را دارد و ما در حال حاضر این گوشت را سه تا چهار بار در هفته با تناژهای مختلف به صورت مستقیم از استرالیا وارد می‌کنیم که در فرودگاه کارهای کنترل، نظارت و توزیع آن انجام می‌شود. از ارمنستان، روسیه و گرجستان نیز گوشت‌هایی به صورت مدیریت شده وارد شده و مقداری در تهران بسته‌بندی می شود و در فروشگاه‌های افق کوروش، شهروند و رفاه توزیع می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه تخلفی در حوزه واردات گوشت نداشتیم، تصریح کرد: گوشت تحت کنترل وارد شده و نظارت و کنترل می‌شود. در قالب نظارت‌ها در سطح شهر حدود ۶۸ هزار مورد نظارت در ۶ ماهه اول سال داشتیم و مواردی به عنوان تخلف به مراجع قضایی معرفی شد که مواردی پلمپ و مواردی نیز برایشان حکم صادر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.