معاون هماهنگی و مدیر امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت با حضور اساتید و هیئت علمی پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد و حوزه زیارت استانداری راه اندازی شد.

 ایجاد شورای مشورتی برای تفکر در زیارت در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،حسینی سرپرست معاونت هماهنگی زائران خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگاه علمی به زیارت و ترویج فرهنگ زائر می‌تواند بر غنای ارائه خدمات به زائران بیفزاید، گفت: تدوین سند جامع کمی و کیفی زیارت و تهیه ۱۳ بسته عملیاتی برای این سند از اقدامات علمی و کارشناسی شده در حوزه زیارت است.

وی با بیان اینکه ایجاد پژوهشکده زیارت از جمله اقدامات پژوهشی معاونت زیارت استانداری است، افزود: شکل گیری بانک جامع اطلاعات پژوهشی و همچنین جمع آوری بالغ بر ۵۰ هزار رکورد پژوهشی از دستاوردهای این پژوهشکده می باشد.

سرپرست معاون هماهنگی و مدیر امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ مشهد مقدس باید پذیرای ۴۰ میلیون زائر باشد که هشت میلیون نفر آنان مسافران و گردشگران خارجی باشند.

حسینی با تأکید بر استفاده از دانش نافع و بنیادی دانشگاه‌ها بمنظور تحقق این هدف گذاری، گفت: باید بودجه‌های پژوهشی موجود در دستگاه‌های اجرایی، در حوزه دانشگاهی اختصاص یابد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.