ارتش پاکستان طی مراسمی پس از 12 سال به طور رسمی کنترل دره سوات را به دولت این کشور سپرد.

ارتش کنترل دره سوات را به دولت پاکستان سپرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش پاکستان طی مراسمی بعد از 12 سال به طور رسمی کنترل دره سوات را به دولت این کشور سپرد.

مراسم سپرده شدن امور سوات به دولت در فرودگاه «کانجو» با حضور «محمودخان» سروزیر دولت ایالتی خیبرپختونخواه و فرماندهان ارشد ارتش انجام شد.

«نذیربت» فرمانده ارشد ارتش در پیشاور با حضور در این مراسم گفت: نظامیان با فداکاری زیاد همچنین کمک مردم سوات را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

وی افزود: در حال حاضر امنیت کامل در سوات برقرار است و این منطقه در حال پیشرفت اقتصادی با توجه به افزایش فعالیت‌های تجاری است.

بت تأکید کرد: بیش از 80 پست ایست و بازرسی ارتش در سوات به مأموریت خود در این منطقه پایان می‌دهند و همه چیز به سیاسیون سپرده می‌شود.

سوات نام یک دره و یک شهرستان در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان است. این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری اسلام‌آباد و در میان کوه‌های هندوکش  نزدیک مرز افغانستان واقع شده‌است.

گروه طالبان پیشتر این منطقه را در نوامبر ۲۰۰۸ به تصرف در آورد و قوانین افراطی را در این منطقه به اجرا گذاشت. ارتش پاکستان با عملیات‌های متعدد از جمله عملیات «راه نجات»،«ضرب عضب» و «رد الفساد» سوات را پاکسازی کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.