حسن رنگرز، عضو شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به نظر من حریف اول محمدعلی گرایی، کیلوهای اضافی بدنش است، البته مدال گرفتن در این وزن سخت است.

حسن رنگرز: همچنان عبدولی را جدی‌ترین شانس مدال طلای ۸۲ کیلوگرم می‌دانم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حسن رنگرز در رابطه با وضعیت فرنگی‌کاران در آستانه مسابقات جهانی بوداپست اظهار داشت: ما سال گذشته نایب‌قهرمان دنیا شدیم و حداقل انتظار این است که امسال هم همان نتیجه را تکرار کنیم. سال گذشته مهرداد مردانی در ۵۵ کیلوگرم برای اولین‌بار مسابقات جهانی را تجربه کرد، ولی امسال سال دومش در این رقابت‌ها خواهد بود و قطعا می‌تواند خودش را به عنوان جانشین شایسته‌ای برای حمید سوریان معرفی کند. مسلم نادری خادم در ۶۰ کیلوگرم کشتی‌گیر باتجربه‌ای است. وقتی در جام تختی، باشگاه‌های جهان، جام‌جهانی و تورنمنت‌های بین‌المللی کشتی گرفته و روند رو به جلویی داشته، باید روی او هم حساب کرد. محسن حاجی‌پور در ۶۳ کیلوگرم در یکی از بهترین سال‌های کشتی‌اش قرار دارد،‌ هرچند دیر اما امیدوارم او امسال به اولین مدال جهانی‌اش برسد.

وی در مورد سایر اوزان نیز تصریح کرد: در وزن ۶۷ کیلوگرم شرایط کاملا متفاوت است. سال گذشته الیاسی جوان را به پاریس فرستادیم که تا خلق حماسه‌ای پیش رفت و درنهایت پنجم جهان شد، امسال هم یک جوان دیگر برای این وزن انتخاب شده و محمدرضا گرایی از آن دسته کشتی‌گیرانی است که اگر مدیریت دفاعی کشتی را یاد بگیرد قابلیت مدال جهانی دارد. در وزن ۷۲ کیلوگرم بعد از حرف و حدیث‌هایی که در مورد انتخاب محمدعلی گرایی داشتیم، او اگر بتواند خوب وزن کم کند، قطعا باید روی مدالش حساب کرد. به نظر من حریف اول او، کیلوهای اضافی بدنش است. البته مدال گرفتن در این وزن سخت است، رسول چونایف هم درنهایت به مجارستان آمد، هرچند که گرایی چند بار او را شکست داده اما مسلما حریف ساده‌ای برای علی گرایی نخواهد بود. پژمان پشتام اولین حضور جهانی‌اش را در بوداپست تجربه می‌کند، من فکر می‌کنم با توجه به اینکه ولاسوف در این مسابقات حاضر نیست، باوجودی که ۷۷ کیلوگرم مدعیان زیادی دارد اما پشتام هم می‌تواند از این مسئله که حریفانش شناخت زیادی روی او ندارند در جهت کسب مدال استفاده کند.

رنگرز که پیش از این نیز گفته بود اگر عبدولی در انتخابی درون اردویی شرکت کند یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلای کشتی فرنگی در جهانی خواهد بود، در این‌باره تاکید کرد: من همچنان عبدولی را جدی‌ترین شانس مدال طلای ۸۲ کیلوگرم می‌دانم، هرچند که او زیاد در تمرینات تیم ملی حضور نداشته اما چون در اندیمشک حریفان خوبی دارد،‌ از نظر آمادگی از وضعیت خوبی بهره می‌برد. سعید زندگی سالمی دارد و در یک سال گذشته اغلب حریفان جهانی‌اش را شکست داده است. حسین نوری در ۸۷ کیلوگرم بعد از طلای بازی‌های آسیایی در بهترین فرم دوره قهرمانی‌اش قرار گرفته، هرچند که قانون خاک ممکن است کار او را دشوار کند اما به نظر من او یکی از فرنگی‌کارانی است که ما می‌توانیم روی شایستگی فنی‌اش برای کسب مدال حساب کنیم.

دارنده دو مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان همچنین در مورد سنگین‌وزن‌های تیم ملی در جهانی بوداپست تصریح کرد: مهدی علیاری بعد از ۲ سال دوری، بازگشت پرفروغی در وزن ۹۷ کیلوگرم داشته و خیلی هم باانگیزه است. برعکس نوری که ممکن است قانون خاک کارش را سخت کند، این قانون به نفع علیاری خواهد بود. در ۱۳۰ کیلوگرم نیز شهاب قوره‌جیلی تجربه بسیار ارزشمندی دارد و سال گذشته هم ملی‌پوش ما در جهانی بود که این تجربه می‌تواند کمکش کند. هرچند در سنگین وزن با ترافیک مدعیان مواجه هستیم اما قوره‌جیلی ظرفیت فنی لازم برای کسب نتیجه را دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان فرنگی در پایان گفت: تیمی که به بوداپست اعزام می‌شود تلفیقی از باتجربه‌ها و جوان‌هاست. گرچه گرایی، نوری، عبدولی، علیاری و قوره‌جیلی نفرات شاخص ما هستند اما سایر نفرات هم از شانس زیادی برای کسب مدال برخوردارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.