خراسان شمالی- وحیدرضا فریدونی گفت: در سال جاری میزان گندم خریداری شده در استان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندم کاران/خروج دانه‌های روغنی از استان به دلیل نبود کارخانه روغن‌کشی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحیدرضا فریدونی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری، با بیان اینکه در سال جاری ۹۱ هزار تن گندم در قالب بیش از ۱۵ هزار محموله از پنج هزار کشاورز خریداری شده است گفت:میزان گندم خریداری شده در استات در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان گندم از کشاورزان خریداری شد که به دلیل کیفیت خوب گندم، میانگین نرخ خرید این محصول هزار و ۳۲۰ تومان به ثبت رسیده است.

فریدونی همچنین گفت: خراسان شمالی به دلیل موقعیت اقلیمی و جعرافیایی، مستعد کشت دانه های روغنی از جمله کلزار و گلرنگ است.

وی افزود: محصول گلرنگ برای اولین بار در استان به طور آزمایشی تولید شده که چهارتن از کشاورزان خریداری شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت:  در سال جاری میزان سه هزار و ۶۵۵ تن دانه کلزا در قالب شش مرکز خرید از ۸۸۱ کشاورز به صورت یک هزار و ۴۵۰ محموله به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان خریداری شد که به طور کامل در مرداد ماه مطالبات آنها پرداخت شده است.

فریدونی افزود: خرید کلزا نسبت به سال گذشته ۱۴۸ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از نبود کارخانه روغن کشی در استان خبر داد و گفت: به همین دلیل دانه های روغنی استان به استان های همجوار به فروش می رسند.

فریدونی در بخش دیگر سخنان خود از پرداخت تسهیلات نوسازی، بهسازی و سرمایه در گردش به واحدهای نانوایی یارانه پز استان خبر داد و گفت: واحدهای نانوایی که در سال های گذشته تسهیلات دریافت نکرده اند تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام دریافت می کنند. 

وی با اشاره به اینکه سهم استان، پرداخت ۱۹۶ فقر از این تسهیلات است افزود: تاکنون ۱۰۹ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده اند. 

وی گفت: بر اساس اعلام پژوهشکده غله و نان، کیفیت نان تولیدی در واحدهای نانوایی خراسان شمالی در شاخص های مختلف، از میانگین کشوری بالاتر است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی مهارت و توانمندی کارگران را از عوامل موثر در کیفیت نان تولیدی در نانوایی ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه دوره های آموزشی برای کارگران نانوایی ها برگزار می شود. 

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.