"ابو ادیب ساعدی" با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک فرصت جهانی است، تاکید کرد: دنیا مشاهده کرد که پیروی از خط امام حسین(ع) چگونه بزرگترین تهدید جهانی که همان داعش است را نابود کرد.

"راهپیمایی اربعین"نقشه دشمنان در راستای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را نقش برآب می‌کند

«ابو ادیب ساعدی» کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «قدس‌آنلاین» درباره جایگاه واهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: راهپیمائی اربعین یکی از بزرگترین ومهمترین میعادگاهای ملت‌های جهان است که هر سال بر تعداد زائران و کشورهای شرکت کننده اضافه می‌شود.

وی افزود: نقشه و تلاش دشمنان در راستای تفرقه افکنی میان ملتهای منطقه با اقداماتی مانند راهپیمایی اربعین حسینی نقش برآب می شود، لذا رسانه‌های مغرض در تلاشند تا این پدیده باشکوه را کم رنگ نشان دهند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به ظهور گروهک‌های تروریستی در منطقه تأکید کرد: دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا و همپیمانان آنها در تلاشتند تا نام اسلام و مسلمانان را برای جهانیان سیاه جلوه دهند لذا شاهد ظهور جنبش‌ها و گروهک های مختلف افراطی تحت شعار و پرچم اسلام در منطقه و جهان هستیم.

ساعدی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک فرصت جهانی است، اظهار داشت: زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در ایام اربعین یک فرصت بی نظیر برای وحدت امت اسلامی در شرایط کنونی است؛ همگان مشاهده کردند که پیروی از خط این امام چگونه بزرگترین تهدید جهانی که همان داعش است را نابود کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آنها یعنی آمریکا و غرب با ابداع و ساخت پدیده‌های نوظهور در شعائر حسینی می‌خواهند بین شیعیان و این شعایر فاصله بیندازند چراکه شعیان قدرت خود را از این مکتب می گیرند و با آن به عزت و اقتدار بین ملت‌ها رسیدند.

این تحلیلگر با اشاره به آرمانهای آزادی و حقوق بشر در مکتب سیدالشهدا گفت: راهپیمایی اربعین را می توان یک انقلاب نرم در جهان اسلام دانست که همه ملتهای منطقه را به منش و راه امام حسین (علیه‌السلام) دعوت می‌کند، این انقلاب آزادی و حقوق بشر حقیقی را برای ملتها به ارمغان می آورد.

 ساعدی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت این راهپیمایی جهانی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین هیچ ملیت و جنسیتی بالاتر از یکدیگر نیست و عشق به آزادی و عشق به امام حسین (علیه السلام) باعث می شود تا ملتها برای یکدیگر ایثارگری کنند و آینده خود را جدا از هم ندانند و این ملتها هستند که آینده منطقه را رغم خواهند زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.