پایگاه اینترنتی الاخبار نوشت روشن است که پیشرفت‌های علمی ایران در همه سطوح به یکی از نگرانی‌های مهم رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

الاخبار: پیشرفت‌های علمی ایران نگرانی شدید "اسرائیل" را برانگیخته است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی الاخبار در مقاله‌ای نوشت: روشن است که پیشرفت‌های علمی ایران در همه سطوح به یکی از نگرانی‌های مهم اسرائیل تبدیل شده است. شمار زیادی از مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل به این مسئله اشاره کردند و مهم‌ترین فرد آن‌ها سرلشکر هرتسی هلیفی، رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل بوده که سه سال پیش در یک گفتگوی محرمانه که نوار صوتی آن در اختیار روزنامه هاآرتص قرار گرفته است، گفت: اسرائیل وارد جنگ فناوری با ایران شده است. شمار دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ تاکنون بیست برابر شده، این در حالی است که شمار دانشگاه‌های اسرائیل در این مدت فقط سه و نیم برابر شده است. در حال حاضر شمار زیادی از دانشجویان ایرانی در حوزه‌های علوم، مهندسی، ریاضیات و فناوری مشغول به تحصیل هستند."

الاخبار افزود: سرلشکر یاییر گولان، معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل در سخنرانی خود در نشست امنیتی مرکز مطالعات خاور نزدیک واشنگتن در هفتم سپتامبر سال ۲۰۱۷ گفت: "ایران از زیر ساخت صنعتی خوب، دانشمندان متبحر و جوانان خلاق برخوردار است. ما به تنهایی نمی‌توانیم با آنان مقابله کنیم."

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در ماه اکتبر گذشته در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به شکوفایی و قدرت علمی این رژیم افتخار کرد ولی عکیفا الدار، یکی از مشهورترین تحلیلگران سیاسی اسرائیل در واکنش به سخنان نتانیاهو گفته است: "نخست وزیر اسرائیل کاهش شمار دانشجویان در مراکز علمی و فرار مغزها را نادیده گرفته و ایران در عرصه علمی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)، رهبری را از اسرائیل گرفته است."

الدار تاکید کرد: "شاید این نادیده گرفتن‌های نخست وزیر اسرائیل تصادفی نباشد. اگر وی به دستاوردهای علمی اسرائیل افتخار می‌کند باید مقایسه‌ای با همسایگان دور و نزدیک خود داشته باشد. آیا نتانیاهو از مقایسه توان علمی ایران و اسرائیل که اهمیتی راهبردی دارد، ترسیده است."

وی در مقاله خود در پایگاه المانیتور به آماری اشاره کرد که بیانگر سبقت گرفتن ایران از اسرائیل و به دست گرفتن رهبری علمی منطقه است. این تحلیلگر سیاسی گفت: "اسرائیل در شماری از موضوعات بیولوژیک، ژنتیک، بیولوژی، مهندسی شیمی و اقتصادی از ایران عقب افتاده و از رتبه اول به رتبه پنجم سقوط کرده است. بر اساس گزارش موسسه اسکوبس، اسرائیل در عرصه تولید علم در بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ از رتبه هجدهم جهان به رتبه ۳۳ رسیده و ایران در رتبه ۱۶ جهان و ترکیه نیز از رتبه ۲۷ سابق به ۱۷ رسیده است."

همچنین دان بن دیوید، استاد دانشگاه تل آویو در آستانه سال تحصیلی جدید در اسرائیل در روزنامه هاآرتص نوشت: "نیمی از دانشجویان اسرائیلی با آموزش کشورهای در سطح کشورهای در حال توسعه روبرو هستند. زمانی که این دانشجویان وارد حوزه‌های کار و اقتصاد شوند تنها در سطح کشورهای جهان سوم به نتیجه می‌رسند."

وی افزود: "همچنین در ایران، زنان برای حضور در همه زمینه‌های آموزشی تشویق می‌شوند ولی در اسرائیل به آموزش سطحی و محدود به دختران دانش آموز و حتی دانشجو بسنده می‌شود."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.