جیان‌لویجی بوفون در گفتگو با یک تلویزیون فرانسوی و نام بردن از سه دروازه‌بان اول دنیا از دید خود، باعث رنجش هواداران بارسلونا و گروه زیادی از فوتبالدوستان آلمانی شده.

سه دروازه‌بان اول دنیا از دید بوفون: نویر، دخیا و اوبلاک

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بوفون که خود از اسطوره‌های دروازه‌بانی دنیا محسوب می‌شود در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی فرانسوی canal football club در پاسخ به این پرسش که بهترین دروازه‌بانهای حال حاضر دنیا از نظر او چه کسانی هستند به ترتیب مانوئل نویر، داوید دخیا و یان اوبلاک را نام برد.

بلافاصله هواداران  بارسلونا که دروازه‌بان محبوب‌شان مارک آندره تر اشتگن را در لیست اعلام شده از طرف بوفون ندیده بودند در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از او پرداختند و دلخوری‌شان را اعلام کردند.

این روزها محبوبیت تراشتگن در بارسلونا آنقدر بالا است که روزنامه‌ی AS اخیراً به او لقب دروازه‌بان فضایی داده، اسطوره‌ی بارسا، پویول برای ستایش از او توئیتی به زبان آلمانی منتشر کرده و سیل ستایش از او در این شهر کاتالان لحظه‌ای بازنمی‌ایستد. به نظر می‌رسد تراشتگن خوب می‌داند چطور باید هواداران بارسا را شیفته‌ی خود کند.

بوفون که این روزها محافظت از دروازه‌ی پاری سن ژرمن را به عهده دارد در شبکه‌ی تلویزیونی فرانسوی، در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسیده بود بهترین دروازه‌بانهای امروز دنیا از نظر شما چه کسانی هستند گفت:" به نظر من اول مانوئل نویر دروازه‌بان بایرن، دوم داوید دخیا از منچستریونایتد و سوم یان اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکو مادرید. البته این روزها دروازه‌بانهای بزرگ زیادی هست و من شرمنده‌ام که از میان همه‌ی آنها فقط از سه نفر نام می‌برم".


بوفون در ادامه به تلاش روزنامه‌ها برای القای وجود دشمنی بین مانوئل نویر و تراشتگن برای بدست آوردن پیراهن شماره‌ی یک تیم ملی آلمان اشاره کرد و گفت رسانه‌ها نباید در رقابت بین این دو دروازه‌بان دخالت کنند چون در نهایت آمادگی آنها و تصمیم سرمربی است که تعیین می‌کند کدامیک پیراهن شماره‌ی یک را به تن کنند.

این در حالی است که اخیراً و بعد از اشتباهات مانوئل نویر در دروازه‌ی بایرن مونیخ، بخش بزرگی از فوتبالدوستان و رسانه‌های آلمانی هم علناً خواهان جایگزین شدن نویر در مانشافت با تراشتگن شده‌اند که به قول آنها این روزها در اسپانیا خارق‌العاده کار می‌کند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.