مدیر سیاسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهد که رئیس‌جمهور فرانسه آماده است تا از نسخه فرانسوی «معامله قرن» رونمایی کند.

مقامات صهیونیستی می‌گویند ماکرون برای رونمایی از نسخه فرانسوی "معامله قرن" آماده است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، مقامات رژیم صهیونیستی انتظار دارند در صورت اعلام نشدن طرح صلح آمریکا در موضوع غرب آسیا بعد از انتخابات میان‌دوره در ماه نوامبر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از طرح خود رونمایی کند.

به نوشته وبگاه «آکسیوس» کابینه رژیم صهیونیستی معتقد است اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا یک یا دو هفته بعد از انتخابات ماه نوامبر طرح صلح خود را اعلام نکند، ماکرون طرح خود را برای سازش با فلسطین ارائه می‌کند.

منابع مطلع می‌گویند «آلون اوشپیز» مدیر سیاسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این مسئله را طی یک جلسه استماع محرمانه کمیته امور خارجی و نظامی کنست مطرح کرده است.

نویسنده این یادداشت به نقل مقامات صهیونیستی و دیپلمات‌های فرانسوی می‌گوید که ماکرون در ماه آگوست به وزارت خارجه فرانسه دستور داده تا ایده‌هایی برای طرح دیپلماتیک جدید در موضوع مناقشات فلسطین-اسرائیل طرح کنند. او به دستیارانش گفته که نمی‌خواهد اجازه دهد این مسئله از دستورکار جهانی خارج شود.

اوشپیز در جلسه مذکور هشدار داده که در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره مجلس نمایندگان، تغییرات بزرگی در انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اعضای کنست به نقل از اوشپیز می‌گویند که وی ضمن محتمل دانستن پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره مجلس نمایندگان آمریکا، گفته بود: «اوضاع شبیه چیزی که قبلا بوده‌اند، نمی‌شود. عواقبی در انتظار اسرائیل خواهد بود. واقعیتی که از زمان روی کار آمدن ترامپ شاهدش بودیم، بعد از انتخابات میان‌دوره ادامه نخواهد داشت و ما باید برای آن آماده شویم».

این مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که تل‌آویو در حال از دست دادن پایگاه‌های حمایتی خود در بین جوامع یهودیان و ترقی‌خواهان در آمریکا است.

ترامپ چند هفته قبل گفته بود که طی دو تا چهار ماه آینده، فاصله زمانی بین انتخابات میان‌دوره تا پایان سال ۲۰۱۸، طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» را رونمایی می‌کند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.