قم-مرجع تقلید شیعیان گفت: اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.

"پیاده‌روی اربعین" احیاکننده شعار "هیهات من الذله" در جهان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اربعین در دین مبین اسلام اظهار داشت: در اربعین قوای انبیا و اولیا تکمیل‌تر می‌شود و اربعین یک نوع اثر تکمیلی در فرد و جامعه دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در روایات آمده ارتباط انسان با جسمش تا 40 روز بعد از فوتش حفظ می‌شود، افزود: اربعین امام حسین(ع) نمونه دیگری از اثر تکمیلی بوده به‌گونه‌ای که زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعار شیعه است.

وی با تأکید بر حیاتی شدن پیاده‌روی اربعین در دنیای امروز گفت: در دوران قبلی دشمنان مشکلی با اسلام و شیعه به آن صورت نداشتند و سابقاً مسائل مختلف مثل انتخابات دخالت می‌کردند، اما الآن می‌بینند که دستشان کوتاه است علیه ما توطئه افکنی می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه ایران برای سایر ملل مایه هراس نیست، تصریح کرد: اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشکوه ده‌ها میلیونی شیعیان در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین حرکت میلیونی دیده نمی‌شود، مراسم پیاده‌روی اربعین در دنیا بی‌نظیر بوده و منحصربه‌فرد است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.