بی‌مقدمه باید به دنبال پاسخ این پرسش بود که چرا شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری در حوزه حمل و نقل با مشکل مواجه می‌شوند ودر نهایت کار را به خود شهرداری می‌سپارند.

بخش خصوصی از ایستگاه‌های دوچرخه خداحافظی می‌کند

اگر بخواهیم به نمونه‌های عینی این ادعا اشاره کنیم بی‌تردید الیت در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد؛ شرکتی که از همان آغاز با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و سرانجام به خود شهرداری منتقل شد که البته به اعتقاد بسیاری این انتقال خلاف قانون بوده و هست که خود بحث دیگری است. یکی دیگر از تصمیمات گرفته شده در بخش حمل و نقل عمومی مشهد مربوط به شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی است که از همان ابتدا بر رویه‌ای نا متعارف شکل گرفت و سهامداران برخی از شرکت‌ها سال‌هاست که پیگیر حقوق خود هستند.

 پایان راه یک طرح

اما آخرین نمونه از طرح‌های نافرجام حوزه حمل و نقل مشهد مربوط به حمل و نقل پاک یا همان دوچرخه است که بیش از ۱۰ سال پیش در این شهر کلید خورد و به دلایل معلوم و نامعلومی به موفقیتی نرسید و گویا قرار است آن هم مسیر الیت را طی کند و بخش خصوصی به آخر راه رسیده است.

ماجرای ایستگاه‌های دوچرخه مشهد بسیار طولانی است و از همان آغاز مواردی چون کیفیت دوچرخه‌ها و نبود کلاه ایمنی و نبود مسیرهای ویژه و کافی دوچرخه‌سواری و مباحث داخلی شرکت همچون حقوق معوق کارکنان آن همواره مطرح بوده و هست.

موضوع حقوق معوق کارکنان یا حق بیمه پرداخت نشده آن‌ها هر سال رسانه‌ای می‌شود و البته مدیران این شرکت نداشتن درآمدزایی شرکت به دلیل خلف وعده شهرداری در انجام تعهدات و مهیا نکردن زیرساخت‌های لازم را یکی از اصلی‌ترین دلایل این عدم موفقیت می‌دانند.

 تأخیر در حقوق و مزایای کارکنان

در روزهای اخیر نیز گزارشاتی به دستمان رسیده که گویا چند ماه است که حقوق کارکنان این شرکت پرداخت نشده ولیست بیمه آن‌ها هم تأخیر چند ماهه دارد که در تماس با برخی از اپراتورهای ایستگاه دوچرخه این موضوع تأیید شد و برخی از آن‌ها صادقانه اعتراف کردند که چاره‌ای جز تحمل این شرایط ندارند؛ چون اوضاع بازار کار خراب است و به اجبار می‌سوزند و می‌سازند.

بنابراین برای پیگیری موضوع با مجری طرح ساخت و بهره‌برداری ایستگاه‌های دوچرخه مشهد گفت‌وگو کردیم که وی با قبول موارد مطرح شده گفت بزودی تمام مشکلات پایان می‌یابد.

امیرحسین قربانی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیران شهرداری به توافق رسیدیم تا از این پس خود شهرداری متولی این حوزه باشد و پایان همکاری شرکت را اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته در روزهای آینده این کار صورت خواهد گرفت وحقوق کارکنان هم تعیین تکلیف می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.