البرز- اکبر سلیم نژاد بر لزوم توزیع عادلانه سرانه‌های فرهنگی در مناطق مختلف شهر تاکید کرد و گفت: در این راستا سرای محله در نقاط مختلف شهر ایجاد می شود.

۱۶ سرای محله در مناطق مختلف کرج احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اکبر سلیم نژاد عضو شورای شهر کرج با اشاره به نقش سرای محلات در کلانشهرهای امروزی اظهار کرد: سرای محلات نقش موثری در فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در تصمیم گیری‌ها و ارتقای جایگاه فرهنگی کلانشهرها ایفا می‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، ادامه داد: علاوه بر این از طریق برنامه‌ها و طرح‌هایی که در سرای محلات اجرایی می‌شود می‌توان به ارتقای سبک و روش زندگی شهروندان مناطق مختلف شهر کمک کرد.

وی با اشاره به دیگر کارکردهای سرای محلات ابراز کرد: معرفی و ترویج آداب و سنن بومی _محلی و پرداختن به مباحث مذهبی و اجتماعی از دیگر اهدافی است که برای سرای محلات در نظر گرفته شده است.

این عضو شورا توضیح داد: اهدافی که برای سرای محلات تعریف شده در نهایت باعث افزایش اعتماد شهروندان به مجموعه مدیریت شهری می‌شود که این امر روند پیگیری اهداف توسط مدیران را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون یک سرای محله در مهر شهر کرج افتتاح شده و در نظر داریم با تامین اعتبار و جانمایی مناسب، ۱۶ سرای محله جدید در مناطق مختلف شهر راه اندازی کنیم.

سلیم‌نژاد ابراز کرد: شاید نتوانیم هر ۱۶ سرای محله را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم ولی به طور قطع قبل از شروع سال جدید هفت سرای محله  در کرج شروع به کار خواهد کرد.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم توزیع عادلانه سرانه‌های فرهنگی در مناطق مختلف کرج تاکید کرد و گفت: همه شهروندان به طور برابر حق بهره مندی از تمام امکانات شهری را دارند و در این حوزه نباید تبعیضی وجود داشته باشد.

سلیم نژاد اظهار کرد: به دنبال آن هستیم با ایجاد فضاها و مراکز مختلف فرهنگی و هنری در مناطق محروم شهر زمینه احقاق حقوق شهروندان ساکن در محلات کم برخوردار را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.