خراسان شمالی- سردار علیرضا مظاهری گفت: با اقدامات انجام شده، ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به پلیس فتا، طی سال جاری منجر به کشف شد.

۱۵۲مجرم سایبری در استان دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۱۵۲ مجرم سایبری طی ۷ ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: طی امسال با اقدامات بسیار خوبی که در راستای پیشگیری از جرایم سایبری انجام شده، ماموران پلیس فتا استان موفق شدند، ۳۲۶ مورد از پرونده های ارجاع شده را کشف کنند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه شکایت های مردم در پلیس فتا در ۴ حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی بررسی می شود، افزود: در بررسی های به عمل آمده از سوابق متهمان مشخص شد که بیشترین‌ انگیزه‌ها مربوط به منفعت مالی و برداشت های غیرمجاز و سپس بحث جرایم شخصی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به گستردگی و پیچیدگی انواع کلاهبرداری ها در حوزه سایبری، گفت: جرایم کلاهبرداری رایانه ای ۱۶۳ درصد و برداشت غیرمجاز در طول این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد افزایش داشته است که در اکثر مواقع کلاهبرداران اینترنتی با سوء استفاده از اعتماد قربانیان و با استفاده از روش های نوین کلاهبرداری اقدام به جمع آوری وجوهات بعضا ناچیز اما با تعداد شاکیان زیاد می کنند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه طی سال جاری ماموران پلیس فتا استان موفق شدند، ۱۵۲ مجرم سایبری را شناسایی و دستگیر کنند، یادآور شد: با اقدامات انجام شده ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به این پلیس طی سال جاری منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی به کلاهبرداری هایی که از طریق کارت به کارت صورت می گیرد، اشاره و گفت: عده ای سودجو از طریق تماس با شهروندان با عنوان برنده شدن در برنامه های رادیویی و تلویزیونی افراد را پای دستگاه عابر بانک کشانده و از این طریق از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در فضای پیام رسان های تلگرام و اینستاگرام اتفاق می افتد، افزود: در این راستا نیز کارشناسان پلیس فتا استان با اشراف اطلاعاتی بر محتواهای تولیدی در فضای سایبر و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه و به موقع با جرایم صورت گرفته در این پیام رسان ها برخورد می کنند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت نکات پیشگیرانه و همچنین توجه به هشدارهای پلیس در بحث فضای مجازی و اینترنت از وقوع جرائم سایبری که بعضا موجب در خطر افتادن آبرو افراد می شود، پیشگیری کنند و در صورت وقوع اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.