دولت فرانسه در تلاش است تا کودکان تروریست‌های فرانسوی در سوریه را که تحت بازداشت نیروهای کُرد سوریه هستند به این کشور بازگرداند.

تصمیم فرانسه برای بازگرداندن کودکان تروریست‌های فرانسوی در سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقام های فرانسوی اعلام کردند: پاریس در حال تلاش است تا کودکان تروریست های فرانسوی در سوریه را که توسط نیروهای کرد سوری بازداشت شده‌اند، به این کشور بازگرداند ولی مادران آنها از سوی مقام ها محاکمه خواهند شد.

فرانسه نیز مانند سایر کشورهای غربی با این چالش بزرگ روبرو شده است چگونه مساله بازگشت تروریست ها و خانواده های انها از عراق و سوریه را مدیریت کند. در حالی که سیاست دولت فرانسه مبتنی بر عدم پذیرش و بازگشت تروریست ها و همسران انها بوده ولی پاریس گفته است که لازم است وضعیت کودکان در نظر گرفته شود.

یک مقام فرانسوی در این باره گفت: مقام های رسمی در حال ورود به یک مرحله فعال از احتمال بازگرداندن کودکان هستند.

حدود 60 زن فرانسوی که 40 نفر آنها مادر هستند به همراه حدود 150 کودک هم اکنون در سوریه هستند. اکثر این کودکان زیر 6 سال سن دارند. فرانسه از این مساله نگرانی دارد که اگر این کودکان در سوریه باقی بمانند آنها نیز در آینده تروریست خواهند شد.

فرانسه در ماه دسامبر 2017 میلادی 3 کودک متعلق به یک مادر فرانسوی را که در ماه ژوئن توسط دادگاهی در عراق به حبس ابد محکوم شده بود، به این کشور بازگردانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.