ابوذر ابراهیمی‌ترکمان گفت: علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده، نگه داشته است.

 خدا عشقی در قلوب مؤمنین ایجاد کرد تا کربلا و اربعین ماندگار شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در آیین پایانی چهارمین جایزه جهانی اربعین با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیت بی‌بدیلی در تاریخ اسلام و تشیع است، گفت: موضوع اربعین، موضوع عجیبی است؛ از این جهت که هم علت ایجاد حادثه عاشورا خداوند متعال بوده و هم علت باقی ماندن آن خداوند است. خیلی از حوادث در طول تاریخ اتفاق می‌افتد و بشر ممکن است که در ایجاد آن تأثیر داشته باشد ولی در ابقای آن تأثیر ندارد.

وی افزود: برای نمونه بزرگان و علمای ما کتاب‌های مهمی را نوشته‌اند، اما آن‌ها امروز وجود ندارند ولی کتابشان هنوز هست. اما علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده، نگه داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه و عنایت می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد.

وی ادامه داد: این گردهمایی به مناسبت چهارمین دور جایزه جهانی اربعین است که در آثاری که با احساسات تمام ثبت شده‌اند و با احساسات انسان کار دارد، به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز داشت: برگزاری این جایزه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این است که ما هم سهمی در بزرگداشت عظمت امام حسین (ع) داشته باشیم و خوشبختانه امروز آثاری که به این سوگواره رسیده آثار ارزشمندی هستند.

وی سخنان خود در این آیین را با تقدیر از مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی و خلق صحنه‌های ماندگار در راهپیمایی اربعین به اتمام رساند.

 اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین و رونمایی از فراخوان پنجمین دور این جایزه، همزمان با ایام اربعین حسینی و خلق حماسه‌ای دیگر از جنس شور و شعور حسینی، پیش از ظهر سه‌شنبه اول آبان‌ ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی، دینی و جمعی از سفرا و نمایندگان فرهنگی ایران و دانشجویان خارجی در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.