مسئول پشتیبانی اجرایی پایگاههای درمانی مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر در کربلا از راه‌اندازی درمانگاه مجمع الزائرین، مقابل عمود ۱۰۷۰ در مسیر نجف به کربلا برای نخستین بار در اربعین ۹۷ خبر داد.

 راه‌اندازی درمانگاه "مجمع‌الزائرین" در مسیر نجف به کربلا برای نخستین بار

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عبدالنبی آلبوخنفر مسئول پشتیبانی اجرایی پایگاههای درمانی مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر در کربلا با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی پزشکی حج و زیارت هلال احمر نسبت به سال گذشته در عراق افزود: از 16 مهرماه امسال عملا وارد مرحله راه‌اندازی پایگاه‌های درمانی و درمانگاه‌ها شدیم که این فرآیند از نجف آغاز و سپس در کربلا و سامرا و کاظمین نیز انجام شد. امسال غیر از سامرا و کاظمین، مکان تعبیه شده برای درمانگاه‌های هلال احمر همگی در ساختمان‌های اصلی و مناسب مستقر شدند.

مسئول پشتیبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کربلا با اشاره به هماهنگی شایسته میان وزیران بهداشت عراق و ایران و روسای هلال احمر دو کشور خاطرنشان‌ کرد: در نظر گرفتن اماکن مناسب و جانمایی و هماهنگی در انتقال تجهیزات توسط هلال احمر ایران از مهمترین همکاری های عتبه‌های حرمین کربلا بود.

وی افزود: امسال در بیمارستان فرات نجف بخش کاملی به خدمات درمانی هلال احمر ایران اختصاص یافت، همچنین در بیمارستان حیدریه میان راه نجف و کربلا نیز کل فضای اورژانس در اختیار تیم درمانی ایران برای ارائه خدمات قرار گرفت‌. امسال در بیمارستان الحسینی کربلا نیز دو بخش کامل در اختیار هلال احمر ایران قرار گرفت که تجهیز لازم صورت گرفت.

به گفته آلبوخنفر، در اربعین سال 97 با توجه به نیاز و حجم پرشمار زائران در کاظمین سه درمانگاه توسط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر راه‌اندازی شد درحالی‌که در سال گذشته فقط یک درمانگاه در کاظمین راه‌اندازی و مستقر شده بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال در کربلا با همکاری عتبه امام حسین(ع) ، حضرت عباس(ع) و نیز تفاهم مناسب میان هلال احمر دو کشور سه درمانگاه در کربلا راه‌اندازی شد و سه پایگاه درمانی موقت هم در چادرهای امدادی در حریم حرمین ایجاد شد درحالیکه پارسال فقط دو چادر در اطراف حرم‌ها داشتیم.

مسئول پشتیبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کربلا همچنین از راه‌اندازی درمانگاه مجمع الزائرین، مقابل عمود 1070 در مسیر نجف به کربلا برای نخستین بار در اربعین 97 خبر داد. امسال برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی در درمانگاه ملاک مستقر شده و متخصصان مختلف در قالب تیمهای درمانی پیش‌بینی شده است.

وی درباره افزایش هزینه‌ها در اربعین امسال گفت: امسال سعی کردیم کمترین میزان هزینه را مدنظر داشته باشیم.عراقی ها به داروهای ایرانی اعتماد خاصی دارند و خیلی از مراجعان مراکز درمانی هلال احمر را عراقی‌ها تشکیل می دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.