معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برخی درصدد هستند، این گونه وانمود کنند که جوانان امروز دین‌گریز شده‌اند، در صورتی که این گروه سنی جامعه همچنان تشنه معارف بوده، نباید ضعف خود را به‌پای جوانان بنویسیم.

جوانان امروز تشنه دین و معارف هستند/ هدف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تربیت نیروی جوان در تراز انقلاب است
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام علی تقوی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد که در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد؛ گفت: حجت‌الاسلام مهدوی علاوه بر داشتن نیروی جوانی دارای ویژگی بارز وی اخلاق، منش و حضور عالمانه در فضای دانشگاهی است.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به‌این مطلب که این فرد دارای سابقه 10 ساله در عرصه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی است؛ ادامه داد: به‌نظر می‌رسد در فضای تدریس در دانشگاه آنچه که می‌تواند محور قرار گیرد، رفتار و منش یک معلم است.

تقوی ضمن بیان این موضوع که چنانچه سلوک رفتاری محور کار قرار گیرد ما می‌توانیم چند برابر شدن اثر کار خود را ببینیم؛ اضافه کرد: شاید ما کار معلمی و تبلیغی انجام می‌دهیم، ولی اثربخش بودن کار ما در دستان فرد دیگری است، چنانچه در فضای دانشگاهی که دانشجویان تشنه محبت و معارف هستند، این‌گونه رفتار شود، نتیجه‌بخش است.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  تاکید کرد: برخی درصدد هستند، این‌گونه وانمود کنند که جوانان امروز دین‌گریز شده‌اند، در صورتی که جوانان ما همچنان تشنه معارف هستند، نباید ضعف خود را به‌پای جوانان بنویسیم.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای بحث می‌شد که جوانان امروز به‌عرفان‌های کاذب روی آوردند، اما تحلیل من این بود که جوانان ما به‌دنبال عرفان هستند و چون مسیر درست را پیدا نکردند به‌این سمت کشیده شده‌اند، این موضوع به‌دلیل ضعف در عملکرد ما است.

تقوی با اشاره به‌این موضوع که جوانان انقلابی کمتر از گذشته نیستند؛ تصریح کرد: ما باید در شیوه‌های کار دینی و تبلیغی خود تجدید نظر کرده، با مقتضیات زمانه، خود را تغییر دهیم.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سلوک اخلاقی را بزرگ‌ترین کار تبلیغی دانست و تاکید کرد: یک معلم و طلبه در تیررس نگاه جوان است، به‌همین دلیل باید بر رفتار خود توجه کنیم.

وی افزود: چنانچه سلوک رفتاری داشته و اساتید و معلمان نانوشته‌های کتاب‌ها را در کلاس‌ها تدریس کنند، این موضوع می‌تواند با نکات دقیق و کوتاه خود دانشجویان را به سمت خود جذب کند.

تقوی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین تنها وظیفه طلبه‌ها نیست، بلکه همه معلمان این وظیفه را بر دوش دارند.

معتقد به‌فعالیت‌های دانشجویی هستم

در ادامه این مراسم، رئیس جدید دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد بیان کرد: در این دنیا فرصت کمی داریم که باید از این فرصت برای به‌فعلیت رسیدن استعدادهای خود با بهره‌گیری از بال ایمان، علم و دانش استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این موضوع که دفتر نهاد نمایندگی رهبری مصداق تلاقی این دو بال در دانشگاه در کنار هم است؛ ادامه داد: خادمینی هستیم که هدف خود رشد و ارتقای جامعه دانشگاهی در همه زمینه‌ها قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: همه دانشگاهیان دل در گرو رشد و تکامل این نهاد دارند، اما یکی از دل‌نگرانی‌های فرهنگیان تشتت است و دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه قرار نیست مهره بسازد، بلکه درصدد است این مهرها را در کنار هم گرد آورد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد افزود: اعتقاد کامل به‌جنبش دانشجویی دارم و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، افسران جنگ نرم می‌دانم، معتقدم باید تدارکات آنان را برسانیم تا بارش افکار در دانشگاه عملیاتی شود.

هدف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تربیت نیروی جوان در تراز انقلاب است

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز گفت: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در سال 72 در راستای ایجاد تغییرات در دانشگاه به‌منظور تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی ایجاد شد.

 مهدی ملک‌نژاد با اشاره به‌این نکته که این نهاد همیشه یار مسؤولان دانشگاه در طول این سال‌ها بوده است؛ بیان کرد: امید است پشتیبانی کامل در حوزه مختلف دانشگاه مانند سابق صورت گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم حکم تصدی حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب بر دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد اعطا و از زحمات حجت‌الاسلام نصریان تقدیر شد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.