خراسان شمالی- سرهنگ علیرضا حسین زاده آمار حوادث رانندگی طی ۷ ماهه سال جاری در محورهای استان را تشریح کرد.

۱۸۶۱ تصادف در جاده های استان رخ داده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا حسین زاده، رئیس پلیس راه خراسان شمالی از وقوع یک هزار و ۸۶۱ مورد تصادف در محور های استان با ۱۲۸ نفر فوتی در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی گفت: طی ۷ ماهه سال جاری ۱۰۶ مورد تصادف فوتی در محورهای استان اعلام که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین در طول این مدت یک هزار و ۷۸ مورد تصادف جرحی نیز به وقوع پیوست که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات جرحی سال گذشته یک هزار و ۳۵۵ نفر از شهروندان مجروح که با همکاری عوامل امدای برای مداوا به مراکز درمانی انتقال شدند، افزود: در طول ۷ ماهه سال جاری نیز در این حوزه یک هزار و ۴۳۵ نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه در سال جاری متاسفانه ۶ درصد رشد داشته است.

وی یاد آور شد: با بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، انحراف به چپ با ۱۳ درصد، سرعت و سبقت غیر مجاز با ۲۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۹ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۶ درصد، از عمده دلایل وقوع این تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه تردد ها در سطح جاده های استان نسبت سنوات گذشته بیشتر شده است، افزود: رانندگان عزیز با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم شتاب زدگی در سفرها می توانند از وقوع اینگونه حوادث بعضا دلخراش پیشگیری نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.