خراسان شمالی- هاشم شیرازیان گفت: جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری با موضوع فرهنگ، آداب و سنن بومی محلی روستایی و عشایری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری در استان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری به میزبانی خراسان شمالی خبر داد.

وی گفت: جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری با موضوع فرهنگ، آداب و سنن بومی محلی روستایی و عشایری و با محوریت کارکرد مسجد، شعار سال و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، اسفندماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین جایگاه روستاییان و عشایر در تولید و اشتغال پایدار، تبیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف روستایی معرفی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و تئاتر برنامه ریزی شده است.

شیرازیان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره نیمه دوم آبان ماه سال جاری منتشر و جزئیات تکمیلی در فراخوان اعلام می شود، اظهارداشت: داوری آثار در بهمن ماه و زمان برگزاری اختتامیه، همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد در هجدهم اسفندماه سال جاری خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری وزارت ارشاد، ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اجرایی می شود، از تصویب اعتبار ١٥٠ میلیون تومانی این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.