جزو معدود ستاره های خارجی فوتبال ایران است که با دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده است.

جان‌واریو: قهرمانی با استقلال و سپاهان افتخار بزرگی بود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حساس ترین بازی هفته دهم لیگ برتر جدال استقلال با سپاهان است. مصافی حیثیتی در عین حال سرنوشت ساز در کورس صدرنشینان که برد در آن می تواند برای مدت ها آرامش را به اردوی دو تیم تزریق کند. طعم حضور در این دیدار حساس را بازیکنان زیادی چشیدند اما یکی از مهم ترین آنها ستاره ای برزیلی بود که با توجه به خصوصیات اخلاقی و فنی از محبوبیت خاصی میان طرفداران استقلال و سپاهان برخوردار است. فابیو جان واریو هافبک محجوب برزیلی جزو معدود بازیکنانی است که موفق شد با پیراهن این دو تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد. ستاره برزیلی در گفتگویی که با روزنامه خبرورزشی داشت پیرامون این بازی همین طور سایر اتفاقات اطراف خود صحبت های جالبی مطرح کرد.

*استقلال یا سپاهان؛ فردا طرفدار کدام تیم هستی؟


سئوال خیلی سختی بود. من به هر دو تیم و طرفداران شان ارادت خاصی دارم چون بهترین روزهای فوتبالی خود را در کنار آنها گذراندم از همین رو انتخاب یکی از میان دو تیم واقعا دشوار است گرچه باید اعتراف کنم احساسم نسبت به استقلال کمی بیشتر است(باخنده).

*یک رکورد خاص در فوتبال ایران داری آن هم قهرمانی با دو تیم مختلف در لیگ برتر است؟


در آن برهه هم استقلال هم سپاهان در بهترین فرم خود قرار داشتند و این افتخاری بود که نصیب من شد تا برای هر دو تیم در قهرمانی شان نقش آفرینی کنم. البته باید از امیر قلعه نویی تشکر کنم که تحت هر شرایطی به من اعتماد می کرد همین طور سایر مربیانم در این دو تیم.

*اگر بخواهی تفاوتی در جو حاکم بر بازی دو تیم در تهران و اصفهانی قائل بشی، چه می گویی؟


مسلما جو آزادی خیلی ترسناک تر از جو آن روزهای ورزشگاه فولادشهر بود چون هم جمعیت بیشتری می آمد هم بازی کردن در این ورزشگاه واقعا رعب انگیز است. همیشه وقتی با بچه های آن برهه استقلال به بازی های حساس و دشوار می رسیدیم اولین نکته که روحیه ما را بالا می برد حضور طرفداران در آزادی و سکوهای ترسناکی بود که مملو از جمعیت می شد از همین رو در یک جمله می توانم بگویم که تنها ورزشگاه های برزیل و آرژانتین هستند که می توانند با جو وحشتناک آزادی رقابت کنند.

  

*اخبار کدام تیم را در مدت دوری از ایران پیگیری کردی؟


هم در تهران دوستان خوبی دارم هم در اصفهان اما واقعیت این است که بیشتر از اوضاع و احوال پیرامون استقلال مطلع هستم تا سپاهان. گرچه خوب می دانم با حضور مربی همچون قلعه نویی روی نیمکت سپاهان این تیم قطعا یکی از اصلی تین مدعیان قهرمانی لیگ خواهد بود.

*استقلال چطور؟


آخرین باری که بازی این تیم را تماشا کردم شهرآورد اخیر پایتخت بود. انتظارم خیلی بیشتر از چیزی بود که دیدم اما به هرحال شهرآوردها همیشه شرایط خاص خود را دارد و نمی توان بیشتر از آن انتظار داشت. امیدوارم وینفرد شفر بتواند به زودی دوباره استقلال را به روزهای خوبی که نیم فصل پارسال داشت، برساند.

*نتیجه بازی استقلال – سپاهان را پیش بینی می کنی؟


نه دوست ندارم وقتم را با این گونه پیش بینی ها تلف کنم. فقط امیدوارم که بتوانیم جدالی زیبا و پرهیجان از این دو تیم دوست داشتنی ببینیم چون به این ترتیب هم برنده هم بازنده با رضایت به خانه می روند درست مثل آن بازی تاریخی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با نتیجه ۴-۳ سپاهان به استقلال باخت.

*سپاهان یک مهاجم بسیار خطرناک برزیلی دارد که برخلاف بازیکنان تکنیکی کشور شما روی هوا فوق العاده کار می کند؟


من شناخت چندانی از او ندارم اما در کارخانه بازیکن سازی برزیل شما هر تنوعی که دوست داشته باشید را می توانید به دست بیاورید چون ما هم بازیکنی تکنیکی مثل نیمار داریم هم بازیکنی فیزیکی و تنومند مثل آدریانو یا هالک.

*چند روز پیش میزبان هیاتی از مسئولان ایرانی در شهر کاسکاول بودید، درست است؟


بله در تلاش هستیم تا مراودات جدیدی بین فوتبال باشگاهی ایران و برزیل رقم بزنیم. خوشبختانه هیاتی دیپلماتیک از سفارت ایران به بازدید از باشگاه کاسکاول پرداختند و نظرشان برای همکاری های نزدیک مثبت بود. این آرزوی من است که بتوانم سفیری مناسب برای فوتبال دو کشور باشم چون برزیل خانه اول من است و ایران خانه دوم من.

*برنامه ای هم برای آغاز این همکاری ها تدارک دیدید؟


هنوز نه، تازه در مراحل اولیه امضای تفاهم نامه هستیم اما چه بسا این همکاری می تواند با بازی دوستانه استقلال با کاسکاول استارت بخورد. به همین خاطر تمام تلاشم را می کنم که زمینه سفر استقلال به برزیل برای اردوی تفریحی – تدارکاتی را فراهم کنم. مطمئنم از بازی دوستانه استقلال و کاسکاول چه در زادگاهم چه در تهران استقبال فوق العاده ای می شود.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.