مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: الکترونیکی کردن امور و شبکه شدن با دیگر دستگاه ها و هماهنگی با دیگر سازمان های نظارتی می تواند از برخی موارد که منجر به وقوع جرم و فساد می شود پیشگیری کند.

هماهنگی با سازمان‌های نظارتی از وقوع جرم و فساد پیشگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمدرضا اخوان عبداللهیان» شامگاه پنجشنبه شب در مراسم تکریم اعضای هفتمین دوره و اعطای اعتبار نامه هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: اعتلا، اثر بخشی، افزایش حس مسئولیت پذیری مهندسان و خدمات دهی بهتر به مردم از جمله اولویت هایی است که باید مورد توجه هیئت مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باشد.

وی با بیان اینکه اعضای هیات مدیره، نمایندگان 30 هزار مهندس استان هستند اظهار داشت: همبستگی و همدلی می تواند به ارتقای جایگاه این سازمان کمک کند.

وی گفت: شفافیت از دستاورد های دوره هفتم هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان بود، این هیات حرکت به سوی چابک سازی و فرایندسازی سازمان، توسعه زیرساخت های آن، شفاف سازی و تسهیل دسترسی مردم را آغاز کرد.

وی با اشاره به هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان هم گفت: در این انتخابات خراسان رضوی بیشترین تعداد کاندیدای هیئت مدیره را داشته و این انتخابات با کمترین نقص برگزار شد و امیدواریم هیات مدیره جدید متحد و منسجم با توجه و احترام به همه تخصصها کار کند و از تجارب پیشکسوتان هم استفاده نماید زیرا شرایط کنونی سازمان نظام مهندسی حاصل زحمت های فراوان اعضای این سازمان در گذشته است.

وی گفت: انتخابات نظام مهندسی درفضا و شرایط رقابتی سالم برگزارشد و از این بابت باید حتی از افرادی که رای هم نیاورده اند قدردانی کرد.

اخوان عبداللهیان با بیان این که از صنفی نگری پرهیز کنید، تصریح کرد: با توجه به این که هیئت مدیره دوره هشتم از یک ائتلاف هستند باید به همه صنوف توجه شود، جایگاه هیئت مدیره فراصنفی است.

هم چنین مهندس حسین  کامران دیسفانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در دوره هفتم گزارشی از اقدامات انجام شده دراین دوره ارائه کرد و گفت: از اوایل دوره هفتم هیئت مدیره بر شفاف سازی و هوشمند سازی تاکید داشت که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 وی به برخی اشکالات بر طرف شده در زمینه ارجاع کار به مهندسان اشاره کرد و افزود: در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشورمتوجه شدم که استان خراسان رضوی سبک ارجاع به مهندسان را اصولی اجرا کرده است.

او ادامه داد: کمیسیون حل اختلاف را درشورای انتظامی نظام مهندسی استان احیا کردیم که به بازوی کمکی شورای انتظامی تبدیل شد.

کامران دیسفانی کاهش نیروهای سازمان را از جلمه سیاست های دوره هفتم عنوان کرد و گفت:  کاهش 20 درصدی نیروها در دوره هفتم محقق و از نظر پرداخت هالی مالی بار سازمان سبک ترشده است.

وی تاکید کرد: در کلیات موضوعات فنی بازگشت به قانون و نظارت برحسن انجام خدمات سرلوحه کار بوده است و برای نظارت برحسن انجام کار خدمات طراحی کمیسیونی تشکیل شده است هم چنین در 4 منطقه نیر دفاتر خدمات نظام مهندسی فعال شده است.

کامران دیسفانی ادامه داد: در این دوره تفاهم نامه ای با تامین اجتماعی امضا کردیم که مهندسانی که بیکار هستند یا در کارگاهی حضور ندارند، سازمان کافرمای آن ها باشد و با پرداخت حق بیمه از طریق سازمان از مزایای سنوات بیمه و خدمات دیگر بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: تهیه و استفاده از نرم افزار جامع که هیئت مدیره و راه و شهرسازی برآن تاکید داشتند، اجرایی شد و تمام شهرستان ها به این سیستم وصل شده اند، هم چنین برای صدورپروانه در استانداری ارتباط داریم و صدور پروانه در خارج محدوده نیز در این سامانه  ثبت می شود، علاوه براین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از این سامانه استفاده خواهد کرد و ساخت و سازهای تحت نظارت این نهاد نیز ثبت خواهد شد.

کامران دیسفانی ادامه داد:  آخرین وضعیت دستوالعمل ها در این سامانه جانمایی شده و این سامانه هوشمند عمل می کند و اگرمهندسان بیش از ظرفیت سهمیه امضا کند سیستم هشدار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد بوده اند که در خارج کشورحضور داشتند اما پروانه امضا می کردند، هم چنین افرادی که هم زمان با دو پروانه اشتغال به کار کاردانی و مهندسی فعالیت داشتند که با راه اندازی سامانه جامع این گونه نقایص برطرف شده است.

هم چنین «مسعود ریاضی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد که تا قبل از عضویت در شورای شهر مشهد در هیئت مدیره دوره هفتم نظام مهندسی حضور داشته است، گفت: با توجه به تجربه ای که در دو سیستم پارلمانی نظام مهندسی و شورای شهر دارم ، پیشنهاد می کنم، آئین نامه داخلی برای هیئت مدیره تدوین واز از ابزارهای دیجیتال استفاده شود.

وی با بیان این که مطالب تخصصی باید در گروه های تخصصی پخته و کامل شود و به آن بها داده شود، ادامه داد: رای یکپارچه اعضای هیئت مدیره در دوره هشتم این پیام را دارد که مهندسان از اختلاف و چند دستگی خسته شده اند و اکنون با رای یکپارچه از شما کارکردن انتظار دارند.

هم چنین محمد رضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با ذکر مثالی به نقش فرآیندها در استقبال سرمایه گذاران از حضور در مشهد اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که فرآیندهای مرتبط با ساخت و ساز کوتاه شود و پاسخگویی به مردم درحداقل زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات نظام مهندسی در دوره هشتم اظهارکرد: همکاری و تعامل بسیارخوبی بین هئیت اجرایی و نظارت وجود داشت و به خوبی انتخابات این دوره برگزار شد.

هم چنین محمدرضا رئیسی مدیرعامل شرکت عمران آستانقدس رضوی و از پیشکسوتان نظام مهندسی استان گفت: محبت و مودت و دوستی باید در هیئت مدیره حاکم شود و اختلاف نظرها با بیرون آمدن از اتاق هیئت مدیره دیگر وجود نداشته باشد.

هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هشتم مهر ماه در مشهد و 11 شهرستان استان آغاز شد.

در این انتخابات 83 نفر نامزد عضویت در این هیات مدیره شدند که از این تعداد 15 نفر به عنوان عضو اصلی و هفت نفر به عنوان عضو علی البدل برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند و در این مراسم اعتبار نامه خود را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.