مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها به ویژه در شمال و غرب این استان هشدار داد.

هواشناسی نسبت به وقوع آبگرفتگی در خراسان رضوی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: از عصر امروز چهارم آبان ماه فعالیت سامانه ناپایدار جوی و بارشزا در خراسان رضوی آغاز می شود و بر این اساس وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق از فردا پیش بینی شده است. فعالیت این سامانه جوی تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

بر پایه این پیش بینی ها بیشترین حجم بارشها طی این مدت در شهرستانهای درگز، قوچان، چناران، کلات به ویژه ارتفاعات هزارمسجد، سبزوار، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، تربت حیدریه، کاشمر، جاده بردسکن - سبزوار، اطراف سرخس و مشهد رخ خواهد داد.

مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: شدت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در نیمه شمالی و غربی این استان بالا خواهد بود.

بر این اساس از اواخر روز شنبه آینده با توجه به گذر جبهه سرد و افت محسوس دما در خراسان رضوی احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی و همچنین تشکیل مه و کاهش دید در اکثر جاده های استان پیش بینی شده است.

این اطلاعیه می افزاید: نفوذ جریانهای سرد شمالی باعث کاهش محسوس دما از اواخر وقت شنبه هفته آینده به میزان ۱۵ تا ۱۷ درجه سلسیوس در خراسان رضوی می شود. بر این اساس دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان از اوایل وقت یکشنبه و طی هفته آینده به صفر و کمتر از صفر خواهد رسید.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.