مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۶ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

۱۳۶ میلیارد ریال زکات در خراسان رضوی جمع آوری شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده افزود: برنامه ‌ریزی برای جذب ۲۲۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در خراسان رضوی انجام و که با جمع آوری ۱۳۶ میلیارد ریال بیش از ۶۱ درصد این برنامه محقق شده است.

وی ادامه داد: به ترتیب شهرستانهای مشهد با ۱۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال، جوین با ۱۶ میلیارد ریال و نیشابور با ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بیشترین میزان جذب زکات را در خراسان رضوی از ابتدای امسال داشته‌ اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: اینکه زکات جمع آوری شده از هر محل در همان محل و با اولویت محرومان هزینه می‌شود. بر این اساس ۹۰ درصد زکات در خراسان رضوی معادل ۱۲۳ میلیارد ریال در امور محرومان و بقیه در بخش پروژه های عمرانی هزینه شده است.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۹۶ فعالیت محرومیت زدایی شامل تهیه جهیزیه، امور درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت، تامین و تعمیر مسکن و معیشت نیازمندان با استفاده از زکات جمع آوری شده در خراسان رضوی انجام شده است.

آسوده افزود: امور معیشتی با ۳۵ هزار و ۱۴۶ مورد بیشترین بخش را در امور محرومان شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ پروژه عمرانی شامل ساخت شش مسجد، یک خانه عالم، دو حسینیه و ۲۱ پروژه دیگر از محل زکات جمع آوری شده در خراسان رضوی اجرا شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از هزار و ۳۲۰ روستای دارای اقلام مشمول زکات در این استان فقط ۷۴۲ روستا نسبت به ادای این فریضه الهی به کمیته امداد اقدام می‌ کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.