سرمربی سپاهان همانند بیشتر تقابل‌های دهه ۹۰ برابر استقلال در ورزشگاه آزادی امروز هم موفق شد مقابل تیم سابق خود به برتری برسد.

ضرب شست قلعه‌نویی به استقلال در آزادی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، امیر قلعه‌نویی که پُر افتخارترین سرمربی استقلال در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، طی سالیان اخیر همواره جدال‌های جذابی با آبی‌ها و سرمربیان این تیم که جانشین او شده بودند، داشته و در بیشتر رقابت‌ها، به ویژه آنهایی که در ورزشگاه آزادی برگزار شده به برتری رسیده است.

قلعه‌نویی که در لیگ هجدهم مجددا مسؤولیت فنی سپاهان را برعهده گرفته، امروز در دهمین مسابقه فصل موفق شد پیروزی دیگری برابر تیم سابق خود در ورزشگاه آزادی کسب کند و در جمع مدعیان بالای جدول قرار بگیرد که به همین بهانه نگاهی به مهم‌ترین تقابل‌های لیگ برتری دهه ۹۰ او با استقلال در تهران می‌اندازیم.

* فصل ۹۱-۹۰ / برد دراماتیک مقابل تیم مظلومی

قلعه‌نویی که در این فصل هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت، ۶ هفته بعد از شروع لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال قرار گرفت؛ تیم او ابتدا روی ارسال مجتبی جباری و ضربه سر فرهاد مجیدی عقب افتاد ولی تا قبل از پایان نیمه اول با گل‌های محسن حسینی و احمد آل‌نعمه، دو مدافع پیشتاخته خود به گل رسید و برنده به رختکن رفت.

نیمه دوم هم در نهایت به سود شاگردان ژنرال و در دیداری که یکی از تقابل‌های دراماتیک استقلال و تراکتور محسوب می‌شود، به اتمام رسید؛ مجتبی جباری روی اشتباه خط دفاعی تراکتور گل دوم آبی‌ها را زد ولی در دقیقه ۸۴ فلاویو لوپز دروازه رحمتی را باز کرد تا قلعه‌نویی با نتیجه ۳ بر ۲ آن مسابقه را از استقلال که هدایت آن را پرویز مظلومی داشت، ببرد.

البته در مسابقه برگشت لیگ یازدهم تیم استقلال موفق شد باخت دور رفت را جبران کند و در تبریز با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسد.

* فصل ۹۵-۹۴ / تکرار نتیجه بعد از ۴ سال و ۸ ماه

قلعه‌نویی دیدار رفت مقابل استقلال که با تراکتورسازی میزبان بود را بدون گل در هفته ماقبل پایانی دور رفت به اتمام رساند ولی در دور برگشت در هفته بیست و نهم توانست درست مثل لیگ یازدهم آبی‌ها را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.

ژنرال که بعد از سه سال حضور متوالی در استقلال جدا شده و لیگ پانزدهم روی نیمکت تراکتورسازی نشسته بود، در تقابل دور برگشت با پرویز مظلومی به دنبال پیروزی بود ولی تیم او دوباره مثل فصل ۹۱-۹۰ ابتدا گل خورد و این بار حاج‌محمدی بود که دروازه تراکتور را باز کرد و خوشحالی معروف که با دست به سرش می‌کوبید را انجام داد.

شاگردان قلعه‌نویی تا قبل از پایان نیمه اول ۲ بار توسط فرزاد حاتمی و سروش رفیعی به گل رسیدند که سجاد شهباززاده دو دقیقه پس از شروع نیمه دوم کار را به تساوی کشید تا مظلومی در یک بازی مانده به پایان فصل درآستانه گرفتن یک امتیاز باشد تا از هجمه انتقادات علیه خود کم کند.

اما این پایان کار نبود و گلی که آلویس نانگ در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند، موجب شد تا قلعه‌نویی دوباره در ورزشگاه آزادی پیروزی ۳ بر ۲ مقابل پرویز مظلومی و استقلال را تکرار کند.

* فصل ۹۶-۹۵ / تکرار نتیجه بعد از ۴ سال و ۸ ماه

تیم قلعه‌نویی مثل دو بازی آخر در ورزشگاه آزادی برابر استقلال، ابتدا گل خورد ولی این بار نیمه اول را هم با شکست پشت سر گذاشت.

فرصت‌طلبی کاوه رضایی موجب شد تا استقلال در دقیقه ۷ به گل برسد ولی درخشش فرزاد حاتمی کاری کرد تا قلعه‌نویی دوباره برابر آبی‌ها و این بار در جدال با علیرضا منصوریان دست پُر ورزشگاه آزادی را ترک کند.

ارسال سروش رفیعی و ضربه سر حاتمی در تیرک دوم بازی استقلال و تراکتور را مساوی کرد، اما ۱۲ دقیقه پس از این گل، اشتباه و ناهماهنگی مدافعان آبی پوش موجب شد تا حاتمی روی پاس محمد ابراهیمی گل دوم تراکتور را به ثمر رساند و پیروزی تی تی‌ها را رقم بزند؛ بردی که در هفته بیست و نهم و در دیدار برگشت هم با گل دقیقه ۸۸ ابراهیمی تکرار شد.

* فصل ۹۷-۹۶ / هفته هفتم (ورزشگاه آزادی)

قلعه‌نویی بعد از سه تقابل در دهه ۹۰ در قامت سرمربی تراکتورسازی برابر استقلال، در هفته هفتم لیگ هفدهم به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن مقابل آبی‌ها قرار گرفت که دوباره تیم او گل اول را دریافت کرد و این بار روزبه چشمی بود که این کار را انجام داد، اما برخلاف سه دور قبل این بار تیم ژنرال نتوانست شکست را به برد تبدیل کند و با گلی که محمد نژادمهدی روی ارسال مهدی مهدی‌پور در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند، به تساوی در ورزشگاه آزادی برابر تیم منصوریان رضایت داد.

اما قلعه‌نویی در مسابقه برگشت استقلال را شکست داد تا پس از پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان، این بار برابر وینفرد شفر نیز صاحب برتری شود.

در دیدار برگشت لیگ هفدهم که در ورزشگاه فولادشهر به انجام رسید، استقلال با گل وریا غفوری برنده به رختکن رفت ولی شاگردان ژنرال با گل‌های دقایق ۶۱ کی‌روش استنلی(پنالتی و ۲+۹۰ محمدرضا حسینی توانستند صاحب برتری ۲ بر یک شوند.

* فصل ۹۸-۹۷ / هفته هفتم (ورزشگاه آزادی)

قلعه‌نویی جدال مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل استقلال و شفر را واگذار کرد، اما امروز در هفته دهم لیگ برتر اجازه نداد نتیجه بازی آسیایی در لیگ برتر هم برای او تکرار شد.

او که بعد از چند تقابل با تراکتورسازی و ذوب‌آهن، این بار به‌عنوان سرمربی سپاهان برابر استقلال قرار می‌گرفت و در ورزشگاه آزادی با هواداران این تیم دیدار می‌کرد، با ارسال دقیق سعید آقایی و ضربه سر تمام کننده کی‌روش استنلی توانست صاحب برد دیگری برابر وینفرد شفر و استقلال شود تا به روند شکست‌ناپذیری و پیروزی‌های دهه ۹۰ برابر استقلال ادامه دهد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.