رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشکان خراسان رضوی مطالبات زیادی از بیمه سلامت داشته وباید منابع پایدار برای این حوزه در نظر گرفته شود.

پزشکان خراسان رضوی مطالبات زیادی از بیمه سلامت دارند

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمدرضا دارابی صبح شنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مشهد اظهارکرد: پزشکان خراسان رضوی مطالبات زیادی از بیمه سلامت دارند و این طرح زمانی کاملا اجرایی می شود که منابع مالی پایدار برای اجرای آن در اختیار باشد.

وی افزود: با وجود این کمبودها ارائه خدمات پزشکی به مردم  در هیچ زمینه ای متوقف نشده و خدمات پزشکی و بیمه به دورترین نقاط روستایی رسیده اما هنوز لزوم فرهنگ سازی احساس می شود تا بیمه شدگان به موقع و بجا از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در این راستا  پرونده الکترونیک برای همه بیمه شدگان در خراسان رضوی تهیه شده  و حدود ۴۵ درصد آنها در سامانه قرار گرفته است.

مدیر بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در کشور ۴۰ میلیون نفر معادل ۶۰ درصد کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خراسان رضوی با حدود سه میلیون ۶۳۷ هزار نفر بیمه شده جمعیت جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد.

دکتر علیرضا رمزی افزود: تعداد بیمه شدگان خراسان رضوی پارسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود شش و شش دهم درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز وابسته به شش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی در خراسان رضوی هم اینک ۳۱ مرکز بهداشت شهرستانها، ۲۹۰ مرکز بهداشتی درمانی روستایی با ۵۰۴ پزشک و ۳۹۹ ماما به حدود دو میلیون جمعیت ساکن روستاهای این استان خدمات می دهند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.