نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در عرصه امنیت اطلاعاتی از ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره اولویت‌های اصلی در زمینه امنیت سایبری و مسئولیت کشورها در این رابطه به مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

قطعنامه پیشنهادی روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل درباره امنیت سایبری

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، "آندری کورتسکیخ"  نماینده ویژه  رئیس جمهوری روسیه در مسائل مربوط به همکاری‌های بین المللی در عرصه امنیت اطلاعاتی در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که این کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره امنیت سایبری را به کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه داده‌ است که در آن مسئولیت کشورها در این زمینه و همچنین استفاده از حقوق بین الملل و کمک به کشورهای در حال توسعه در این رابطه پیشنهاد شده است.

این مقام روس گفت: «این سند حاوی ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از مسائل مربوط به امنیت سایبری در شرایط کنونی جهان است و صحبت بر سر تشکیل گروه کاری سازمان ملل در این رابطه است».

نماینده ویژه ولادیمیر پوتین افزود: «پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه سه وظیفه اصلی را در اولویت قرار داده است: ضوابط مربوط به وظایف کشورها در برخورد با فضای مجازی، استفاده از حقوق بین الملل در فضای اطلاعاتی و کمک به افزایش توان بالقوه کشورهای در حال توسعه برای تأمین امنیت سایبری. علاوه بر آن، این پیش‌نویس حاوی فهرستی از هنجارهای اصلی در رفتار مسئولانه کشورها در عرصه فضای مجازی است».

این مقام روس همچنین یادآور شد: «بسیار مهم است که کشورهایی که مدعی حملات سایبری به سامانه‌های اطلاعاتی خود هستند، این مسئله را بر اساس شواهد و قرائن مستدل ارائه داده و از این مسئله به‌عنوان اقدامی تحریک‌آمیز برای اعمال فشار علیه سایر کشورها استفاده نکنند».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.